انرژی

تامین ۱.۷ میلیون مترمکعب آب شرب برای شهرستان سرخه

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران، طرح آبرسانی به شهرستان سرخه استان سمنان در منطقه فیروزکوه استان تهران را نمونه موفقی از دستاورد دولت تدبیر و امید دانست و گفت: ۱.۷ میلیون مترمکعب در افق ۲۵ ساله برای شهرستان سرخه استان سمنان تامین آب در نظر گرفته شده است و این طرح از برکات دولت تدبیر و امید است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدرضا بختیاری امروز در آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهرستان سرخه اظهار کرد: آبرسانی به شهرستان سرخه گامی ارزشمند است که با همکاری، همدلی و همراهی بخش‌های مختلف به نتیجه رسید و از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که کمتر از ۱۲ ماه به نتیجه رسید.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران افزود: آبرسانی به شهرستان سرخه با ۴۳ کیلومتر خط انتقال از شهرستان فیروزکوه استان تهران به سرخه انجام شد.

وی ادامه داد: ۸۱ کیلومتر طول خط انتقال به مخزن پنج هزار مترمکعبی شهرستان سرخه است و ۴۳ کیلومتر از این مسیر در استان تهران و در منطقه سخت جغرافیایی فیروزکوه بود که با تلاش مضاعف به نتیجه رسید.

طبق اعلام شرکت آب و فاضلاب استان تهران، بختیاری با بیان اینکه کیفیت آب انتقال یافته به شهرستان سرخه با آب آشامیدنی باکیفیت در برخی مناطق تهران برابری می‌کند، اظهار کرد: ۱.۷ میلیون مترمکعب در افق ۲۵ ساله برای شهرستان سرخه استان سمنان تامین آب در نظر گرفته شده است و این طرح از برکات دولت تدبیر و امید است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران خاطرنشان کرد: یکپارچه‌سازی آب  و فاضلاب شهری و روستایی اقدامی بزرگ بود که از دستاوردهای این طرح می‌توان به تسریع در آبرسانی به شهرستان سرخه اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا