صنعت، معدن، تجارت

سازمان حمایت اعلام کرد: عرضه مستقیم سیمان به مصرف کنندگان نهایی/برخورد قضایی با متخلفان بدون اغماض

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: با استفاده از تمام توان و ظرفیت بازرسان و تشدید اقدامات نظارتی، روند تولید تا مصرف سیمان را مورد رصد و پایش قرار داده و عاملین توزیع عمده و خرده فروش متخلف به حوزه قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با توجه به تنش و التهابات ایجاد شده طی روزهای اخیر و افزایش قیمت در بازار سیمان، در بخشنامه ای، خواستار اجرای تعهدات انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مبنی بر تامین بهنگام محصول مورد نیاز بخشهای مختلف مصرف شد.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

این بخشنامه اعلام می کند، از آنجا که در شرایط حساس کنونی علیرغم فراوانی کالا در بازار و شرایط مناسب تولید در کشور، تخلفاتی در حوزه سیمان مشاهده می‌شود، لذا به ‌منظور تامین آرامش و ثبات بازار و ایجاد بستر امن برای عموم مردم و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های سراسر کشور موظف به تشدید نظارت بر بازار سیمان می باشند.

براساس این بخشنامه حوزه های بازرسی و نظارت سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان، موظفند با استفاده از تمام توان و ظرفیت بازرسان و همکاری و همراهی سایر حوزه های ذیربط، نظارت و کنترل قیمت‌ها را با اهتمام جدی در اولویت کاری قرار داده و در خصوص تخلفات احتمالی عاملین توزیع عمده و خرده فروش بدون کوچکترین اغماضی برخورد کنند.

این بخشنامه می افزاید: انجمن‌ مربوطه نیز ضمن بررسی دلایل کمبود و افزایش قیمت در سطح تولید و عرضه، مکلف به اعمال مدیریت بر عملکرد کارخانه‌‌ها در جهت افزایش تولید و عرضه و تسهیل شرایط فروش مستقیم سیمان به مصرف کنندگان نهایی توسط کارخانجات تولیدی و فروش سیمان به عاملین مجاز و نیز کاهش واسطه گری و دلالی در این بخش با رعایت دستورالعمل نظارت بر بازار سیمان می باشد. همچنین انتظار می‌رود در حوزه اصناف نیز اتحادیه و تشکلهای مربوطه، اقدامات نظارتی خود را تشدید نموده و ضمن پیشگیری از وقوع جرم، کشف تخلف، تسریع در رسیدگی‌ها، نظارت‌های مستمر و دقیق موجبات آرامش بازار را فراهم آورند.

 انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا