صنعت، معدن، تجارت

آمادگی اقتصاد هند برای بازگشت به سطح قبل از کرونا تا پایان ۲۰۲۰

وزارت دارایی هند در گزارشی پیش بینی کرد که اقتصاد این کشور می تواند تا پایان سال ۲۰۲۰ به سطح قبل از شیوع بیماری کرونا برسد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، وزارت دارایی هند در گزارشی پیش بینی کرد که اقتصاد این کشور می تواند تا پایان سال ۲۰۲۰ به سطح قبل از شیوع بیماری کرونا برسد.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

این وزارتخانه با اشاره به افزایش شاخص‌های مختلف در ماه اکتبر تاکید کرد که “بهبود مستمر” شاخص های بانک مرکزی هند یعنی شاخص های مصرف و امید به فعالیت های تجاری طی سال آینده نوید یک بازگشت قوی برای اقتصاد را می دهد.

این گزارش همچنین به پیش بینی صندوق بین المللی پول درباره رشد ۸.۸ درصدی تولید ناخالص داخلی واقعی هند در سال مالی آینده اشاره کرد و اعلام کرد که این آمار “بالاترین میزان در سطح جهانی” بوده و نشان دهنده اطمینان از احیای قدرتمند اقتصاد هند است.

در حالی که نرخ تورم خرده فروشی هند در ماه سپتامبر به ۷.۳ درصد رسید، وزارت دارایی این کشور گفت: با توجه به چشم انداز تورم، فشار بر قیمت محصولات کشاورزی کلیدی مانند گوجه فرنگی، پیاز و سیب زمینی نیز باید با واردات در سه ماهه سوم کاهش یابد.

بر اساس این گزارش، بارش‌های فصلی همراه با کاهش محدودیت های کرونایی در این کشور، خطرات فشار ناشی از اختلالات تأمین و کمبود نیروی کار را کاهش می دهد.

با وجود کاهش ۵.۴ درصدی صادرات کالا در ماه اکتبر و رسیدن آن به ۲۴.۸ میلیارد دلار، وزارت دارایی هند درباره مازاد حساب جاری در دوره های سه ماهه بعدی ابراز اطمینان کرد.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که مازاد تراز تجاری که از ماه آوریل تا سپتامبر مشاهده شده از پیش بینی ذکر شده حمایت می کند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا