ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اولین پارک تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد

اولین پارک علم و فناوری تخصصی کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور با حضور وزرای علوم و ارتباطات و استاندار البرز افتتاح شد.

‌به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، صبح امروز یکشنبه (هشتم مرداد)، اولین پارک علم و فناوری تخصصی کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور دکتر واعظی، دکتر فرهادی و سید حمید طهایی در مرکز  تحقیقات مخابرات  کشور افتتاح شد.

این پارک در زمینی به وسعت ۲۴ هکتار احداث شده و در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار متر مربع ساختمان قابل بهره‌برداری برای استقرار شرکت‌ها دارد و قرار است تا خرداد ۹۷ در اختیار شرکتهای متقاضی قرار گیرد.

همچنین بخوانید

در این پارک برنامه‌هایی همچون توسعه شرکت‌های جوان فعال در حوزه IT، شبکه‌سازی مراکز رشد علم و فناوری، تضمین خرید در مقابل تضمین کیفیت کالا و خدمات، بین‌المللی‌سازی از طریق پروژه‌های پیشران، جذب و حفظ استعدادهای برتر و مهاجرت به داخل متخصصان و استعدادهای برتر ایرانی ساکن در کرج دنبال می‌شود.

بر اساس این گزارش، حجم بازار فناوری اطلاعات کشور از ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ رسیده و قرار است تا پایان برنامه ششم به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برسد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا