بین الملل

نرخ بیکاری در کانادا به ۸.۹ درصد رسید

اداره آمار کانادا اعلام کرد که نرخ بیکاری در این کشور از ۹ درصد در ماه سپتامبر به ۸.۹ درصد در ماه اکتبر رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از شینهوا، اداره آمار کانادا روز جمعه اعلام کرد که نرخ بیکاری در این کشور از ۹ درصد در ماه سپتامبر به ۸.۹ درصد در ماه اکتبر رسید.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

بر اساس اعلام این سازمان، آمار اشتغال پس از رشد متوسط ماهانه ۲.۷ درصدی از ماه مه، در ماه اکتبر ۸۴۰۰۰ نفر افزایش یافت.

این افزایش آمار اشتغال که در چندین بخش صنعت صورت گرفت با کاهش ۴۸۰۰۰ شغل در بخش خدمات اقامتی و غذایی در ماه اکتبر تا حدودی کمرنگ شد.

در ماه آوریل، تعداد کارمندان و کارگرانی که مستقیماً تحت تأثیر تعطیلی های ناشی از ویروس کرونا و بیماری کووید_۱۹ قرار گرفتند، به اوج خود یعنی رقم ۵.۵ میلیون نفر رسید که شامل اخراج ۳ میلیون شاغل و عدم حضور در محل کار ۲.۵ میلیون نفر دیگر شد.

تا ماه اکتبر، این رقم به ۱.۱ میلیون نفر رسید که شامل ۶۳۶۰۰۰ کاهش شغل و ۴۳۳۰۰۰ نفر کانادایی بود که در شغل خود همچنان فعال بودند اما کمتر از نیمی از ساعات معمول خود کار می کردند.

بیشترین افزایش اشتغال در ماه اکتبر مربوط به کارهای تمام وقت بود که ۶۹۰۰۰ شغل را افزایش داد و تعداد افرادی که به صورت پاره وقت کار می کردند عملا بدون تغییر گزارش شد.

بر اساس مقایسه سال جاری میلادی با سال گذشته، اشتغال تمام وقت در کانادا ۳.۱ درصد کاهش داشت در حالی که اشتغال نیمه وقت ۳.۴ درصد با کاهش مواجه شد.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا