انرژی

کاهش سهم سوخت کثیف در تولید برق آمریکا

ارزانی قیمت گاز طبیعی و تقاضای کمتر برای نیرو در دوران قرنطینه، باعث شد مصرف زغال سنگ در بخش نیروی آمریکا طی نیمه اول امسال ۳۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد قیمت معاملات اسپات گاز طبیعی مایع هاب هنری آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به دلیل آب و هوای زمستانی ملایم و تقاضای کمتری که تحت تاثیر شیوع همه گیری ویروس کرونا وجود داشت، به رکورد پایینی سقوط کرد و در ژوئن به یک دلار و ۶۳ سنت به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتیش رسید که پایینترین قیمت ماهانه از سال ۱۹۸۹ به این طرف بود.

عوامل دیگری که در مصرف کمتر زغال سنگ در سال میلادی جاری نقش داشتند شامل ادامه کاهش ظرفیت تولید برق زغال سوز در آمریکا و جایگزینی آن با گاز طبیعی به دلیل ارزانی و فراوانی گاز شیل و مقررات محیط زیستی سخت گیرانه بودند. آب و هوای زمستانی ملایمتر در اوایل سال ۲۰۲۰ به همراه تقاضای کمتر باعث استفاده کمتر از زغال سنگ در بخش برق آمریکا شد.

همچنین بخوانید

این آژانس انتظار دارد مصرف زغال سنگ برای برق در نیمه دوم امسال در مقایسه با نیمه اول افزایش پیدا می کند اما به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا برنخواهد گشت. اگر چنین پیش بینی به واقعیت بپیوندد، مصرف زغال سنگ در بخش برق آمریکا پایینترین میزان از سال ۱۹۷۵ خواهد بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، مصرف زغال سنگ در بخش خرده فروشی و صنعتی شامل تولید سیمان و تولید فلز اولیه در نیمه اول که بسیاری از تاسیسات تولید و تجاری تعطیل بودند، کاهش پیدا کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا