انرژی

تجمع آبداران کهگیلویه و بویراحمد بعلت پرداخت نشدن مطالبات+پاسخ مسئولان

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد جمعی از آبداران شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد بعلت نگرفتن حقوق بعد از ۶ ماه در جلوی استانداری، دادگستری و صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد تجمع کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی یکی از این آبداران گفت: ۲۰۰ نفر آبدار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد هر ۶ ماه یکبار پس از اینکه تجمع اعتراض آمیز انجام می دهیم حقوق ما پرداخت می شود. یکی دیگر از مشکلات ما قرارداد منعقد شده با ماست.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهر با هم ادغام شدند این در حالی است که دو نوع قرارداد با آبداران منعقد شده است چرا باید نیروهای یک سازمان دو قرارداد متفاوت داشته باشند؟ این مسئله از نظر قانونی تخلف است که انتظار داریم متولیان امر نظارت و ورود کنند.

همچنین بخوانید

یکی دیگر از این آبداران به خبرنگار ما افزود: در این شرایط کرونایی و وضعیت اقتصادی از تیرماه تاکنون یک ریال حقوق دریافت نکرده ایم.

آبدار دیگری به خبرنگار ما می گوید؛ فرزند ۶ ساله ام با مشکل قلبی مواجه است و برای انجام عمل جراحی نوبت زدم اما متاسفانه با وجود اینکه از بیمارستان زنگ زدن که برای انجام عمل مراجعه کنید دفترچه بیمه نداریم و حقوقی هم به دما پرداخت نشده است که بتوانم فرزندم را درمان کنم.

این آبداران بیان می کند؛ آب را پمپاژ، وارد مخزن کرده و کلر زنی می کنیم و تحویل مردم می دهیم و آب بها را هم آنلاین به حساب شرکت آب و فاضلاب واریز می کنیم اما حقوق گیر خودمان نمی آید آیا این حق ماست؟.

وی تاکید کرد: از مسئولان و متولیان استانی و کشوری انتظار داریم به مشکلات آبداران استان کهگیلویه و بویراحمد در این شرایط اقتصادی و کرونایی رسیدگی کنند.

یک آبدار دیگر عنوان کرد: چند ماه پیش جلو استانداری تجمع کردیم وقتی موضوع رسانه‌ای شد بخشی از مطالبات ما را پرداخت کردند اما از آن روز تاکنون دیگر کاری صورت نگرفت.

فیض الله پاسره، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: آبداران هیچ قرارداد کارگری با شرکت آب و فاضلاب ندارند و طرف حساب آنها پیمانکار و شرکت پیمانکاری است.

وی افزود: برای مطالبه و پیگیری مسایل کاری و کارگری و مشکلات حقوق و بیمه خود باید به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند اما به لحاظ اخلاقی مشکلات‌شان را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا