امور زیربناییراه و ساختمان

رونمایی از آمار بازار مسکن کشور با حضور خبرنگاران

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارتخانه متبوعش تحول بنیادینی در حوزه آمار بازار مسکن ایجاد کرده است گفت: در آینده نزدیک با دعوت از خبرنگاران به شکل ویدئوکنفرانسی، گزارش ماهیانه قیمت و معاملات مسکن در تمامی استانهای کشور را ارایه می کنیم.

محمود محمودزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: آمار بازار مسکن کل استانهای کشور به شکل ماهیانه تهیه شده و آماده ارایه است. در حقیقت رویه آمار را تغییر داده ایم و بنا داریم در یک نشست با حضور خبرنگاران حوزه مسکن این طرح را تشریح کنیم.

وی افزود: تحول بنیادین در بحث آمار بازار مسکن ایجاد شده و قطعا اگر مردم و اصحاب رسانه آن را ببیند حمایت خواهند کرد.

همچنین بخوانید

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در روزهای آینده از تعدادی خبرنگار دعوت و به شکل ویدئوکنفرانسی به تشریح برنامه جدید وزارت راه و شهرسازی در بحث آمار بازار مسکن می پردازیم.

محمودزاده همچنین با بیان اینکه برنامه مرحله دوم افتتاح پروژه های اقدام ملی مسکن در آینده اعلام می شود تصریح کرد: در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم زمان بندی پروژه های طرح اقدام ملی مسکن را نهایی و در آینده نزدیک اعلام کنیم. در کل کشور هزاران پروژه است که به مرحله افتتاح رسیده و در حال آنالیز موضوعاتی همچون انشعابات، تاسیسات، محوطه سازی و دیگر آیتمهای این واحدها هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر واحدهای اقدام ملی در محدوده شهرها اجرا شود با مشکل زیرساخت مواجه نخواهد شد، گفت: خیر اگر در محدوده باشد مشکلی از بابت خدمات و زیرساختها نخواهد داشت. یکی از دلایلی که اصرار داریم مسکن ملی در محدوده شهرها باشد این است که بتوانیم زیرساختها را تامین کنیم. این موضوعات از قبل پیش بینی شده یا با کوچکترین هزینه و زمان می تواند اجرا شود.

بنابراین گزارش، وزارت راه و شهرسازی از تیرماه امسال به بعد گزارش تحولات بازار مسکن را که هر ماهه ارایه می داد متوقف کرد. محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی معتقد است که ارایه آمار تهران بر روی دیگر شهرستانها تاثیر می گذارد. با  این حال بانک مرکزی گزارشهای ماهیانه را ارایه و میانگین قیمت مسکن تهران را در مهرماه ۱۳۹۹ متری ۲۶.۷ میلیون تومان اعلام کرد. اسلامی چند روز قبل به نوعی با زیر سوال بردن آمار بانک مرکزی گفت که متوسط قیمت خانه در تهران متری ۱۵ میلیون تومان است. محمودزاده هم پیش از آن گفته بود اگر آمار منطقه یک را از شهر تهران حذف کنیم متوسط قیمت به کمتر از ۲۰ میلیون تومان می رسد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا