اقتصاد کلانطلا و ارز

واعظی: بارها گفته‌ایم نرخ فعلی ارز را غیرواقعی می‌دانیم

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در یادداشتی در اینستاگرام تاکید کرد که بارها گفته‌ایم،‌ باز هم می‌گویم نرخ فعلی ارز را غیرواقعی می‌دانیم و معتقدیم این نرخ با واقعیت‌های اقتصادی کشور همخوان نیست.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خبر آنلاین، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در صفحه اینستاگرام خود درباره نرخ ارز نوشت: تلاش‌ها برای کاهش و واقعی شدن نرخ ارز. در روزهای اخیر شایعه‌سازان یک بار دیگر دست به کار شده‌ و ادعا کرده‌اند دولت در مقابل ارزان شدن نرخ ارز مانع‌تراشی می‌کند. این ادعای ناصوابیست که هر چند وقت یک بار علیه دولت مطرح می‌شود در حالی که هم طراحان و هم منتشرکنندگان آن می‌دانند چنین حرفی چقدر غلط، متناقض و بی‌اساس است.

او در ادامه نوشت:  از زمان خروج آمریکا از برجام، دولت از یک طرف با تحریم‌های بی‌سابقه آمریکا مقابله کرده و از طرف دیگر با سوداگران و کاسبانی که از شرایط تحریمی ارتزاق می‌کنند، در نبرد بوده است. سوداگرانی که تحت هر شرایطی به دنبال مطامع خود هستند و برای این کار ابایی از بی‌ثبات‌سازی اقتصاد و ایجاد تنش و نوسان در بازاراهای مختلف ندارند. ادعای تمایل دولت به گرانی ارز،‌ زاییده ذهن همین سوداگران و کاسبان تحریم است. در حالی که این ادعا در درون خود دارای تناقض است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین نوشت: همواره اهتمام دولت در این ایام این بوده که کالاهای اساسی مورد نیاز مردم اولا به وفور و ثانیا با قیمت منطقی به دست آنها برسد، از سوی دیگر مواد اولیه کارخانجات تامین شود تا تولید در کشور نخوابد. تحقق این اهداف با ارز گران‌قیمت دشوارتر است و دولت طبعا دنبال چنین چیزی نیست.  بارها گفته‌ایم،‌ باز هم می‌گویم نرخ فعلی ارز را غیرواقعی می‌دانیم و معتقدیم این نرخ با واقعیت‌های اقتصادی کشور همخوان نیست. بر همین اساس همچون گذشته تلاش می‌کنیم، نرخ ارز به سمت واقعی‌تر شدن حرکت کند و کاهش یابد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا