انرژی

کاهش تولید نفت آمریکا بیشتر از برآورد قبلی می‌شود

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد تولید نفت این کسور در سال ۲۰۲۰ به میزان ۸۶۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۱۱.۳۹ میلیون بشکه در روز می رسد که بالاتر از پیش بینی قبلی کاهش ۸۰۰ هزار بشکه در روز است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تولید نفت آمریکا در ماه مه به پایینترین میزان در دو سال و نیم اخیر سقوط کرده بود اما با ازسرگیری فعالیت برخی از چاههای نفت شیل در واکنش به بهبود قیمتها، تولید این کشور بالاتر رفته است. اما اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد تولید نفت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به ۱۱ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند زیرا فعالیت حفاری جدید قادر به جبران افت طبیعی چاههای فعلی نخواهد بود. انتظار می رود فعالیت حفاری در اواخر سال ۲۰۲۱ رشد کرده و تولید آمریکا در سه ماهه چهارم به حدود ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.

در مجموع انتظار می رود تولید نفت آمریکا در سال میلادی آینده به طور میانگین ۲۹۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۱۱.۱ میلیون بشکه در روز بالغ شود که در مقایسه با پیش بینی کاهش ۳۶۰ هزار بشکه در روز تولید در گزارش قبلی اداره اطلاعات انرژی آمریکا کمتر است.

این آژانس اکنون انتظار دارد مصرف نفت و سایر سوختهای مایع در آمریکا ۲.۳۸ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرده و به ۱۸.۱۶ میلیون بشکه در روز برسد که این کاهش اندکی بیشتر از پیش بینی کاهش ۲.۳۱ میلیون بشکه در روز در گزارش قبلی است.

قیمتهای نفت در روزهای اخیر تحت تاثیر اخبار نتایج امیدبخش آزمایش یک واکسن کووید ۱۹ از یک سو و آمار نگران کننده افزایش موارد جهانی ابتلا و تجدید قرنطینه در بسیاری از کشورها، نوسان زیادی را تجربه کرده اند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در سطح جهانی پیش بینی می کند مصرف نفت و سوختهای مایع در سال ۲۰۲۰ به ۹۲.۹ میلیون بشکه در روز بالغ شود که ۸.۶ میلیون بشکه در روز کمتر از سال ۲۰۱۹ خواهد بود اما در سال ۲۰۲۱ به میزان ۵.۹ میلیون بشکه در روز بهبود پیدا می کند.

بر اساس گزارش رویترز، بازوی آماری وزارت انرژی آمریکا انتظار دارد که با رشد تقاضای جهانی برای نفت، سطح ذخایر نفت در سال ۲۰۲۱ کاهش پیدا کرده و به روند صعودی قیمتها کمک کند و قیمت هر بشکه نفت برنت در سال میلادی آینده را حدود ۴۷ دلار پیش بینی می کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا