امور زیربناییتعاون و اشتغال

کارگران یک کارخانه تولید مواد شوینده در اهواز اخراج شدند

اهواز – کارگران یک کارخانه تولیدی مواد شوینده و بهداشتی مدعی شده اند که خط تولید این شرکت در اهواز به فروش رفته و آنها اخراج شده اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در چند روز اخیر کارگران یک کارخانه تولید مواد شوینده و بهداشتی که تنها کارخانه تولید کننده مواد شوینده و بهداشتی در استان خوزستان به شمار می‌رود، دست به تجمع و اعتراض زده‌اند چرا که مدعی هستند این کارخانه به مالک جدید فروخته شده و آنها نیز قصد انتقال خط تولید به استانی دیگر را دارند.

این کارگران مدعی شده‌اند که به آنها اعلام شده است که از کار اخراج شده‌اند و اکنون در این شرایط بد اقتصادی این کارگران نگران آینده خود هستند و این در حالی است که برخی از آنها سابقه بالای ۲۰ سال اشتغال در این شرکت را دارند.

این کارگران با تجمع در برابر کارخانه از مسئولان استانی درخواست کرده‌اند که به وضعیت شغلی و شرایط سختی که در آن قرار گرفته‌اند رسیدگی شود.

یکی از کارگران این کارخانه تولید مواد شوینده و بهداشتی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه دو خط تولید مواد شوینده و تولید بطری در اهواز از سوی شرکت تعطیل شده‌اند، بیان کرد: زمزمه‌های فروش خط تولید و تعطیلی کارخانه حدود دو ماه قبل آغاز شد و ما در این مدت به صورت متناوب به مرخصی اجباری می‌رفتیم.

وی افزود: این دو خط تولید دارای ۷۰ نفر کارگر هستند که از شنبه به صورت رسمی به ما اعلام شد که دیگر سر کار خود حاضر نشوید چرا که قصد داریم خط تولید کارخانه را به فروش برسانیم.

این کارگر عنوان کرد: خبر داریم که قطعات خطوط تولید در حال انتقال به استانی دیگر است.

وی تاکید کرد: برای ما عجیب است که این کارخانه که در شرایط شیوع کرونا و افزایش نیاز مردم به مواد ضدعفونی و شوینده‌ها، بر تولیدات خود افزوده بود و ما به جای هشت ساعت، ۱۲ کار می‌کردیم قصد دارد در این شرایط اقدام به فروش خط تولید کند.

وی اظهار کرد: در این مدت به استانداری خوزستان، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، فرمانداری اهواز و … مراجعه کرده‌ایم و مشکلات خود را با آنان در میان گذاشته‌ایم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا