بانک و بیمهطلا و ارز

خرید و فروش اینترنتی طلا امکان‌پذیر می‌شود

رئیس اتحادیه کسب وکار‌های اینترنتی گفت: به زودی با موافقت اتاق اصناف و مرکز اصناف امور بازرگانان، جواز فروش طلا به کسب وکار‌های اینترنتی صادر می‌شود.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا الفت نسب رئیس اتحادیه کسب وکار‌های اینترنتی، در خصوص فروش طلا در بستر اینترنت اظهار کرد: حدود دو سال گذشته تخلف‌هایی در سکه‌های ثامن به وجود آمد که از آن زمان تاکنون به هیچ کسب و کار اینترنتی مجوز فروش طلا داده نشده است.
رئیس اتحادیه کسب وکار‌های اینترنتی مطرح کرد: این تصمیم از سوی قوه قضاییه و دادستانی کل کشور و در راستای تامین رفاه مال مردم هنگام خرید های اینترنتی گرفته شده بود که امیدواریم با گسترش امنیت بستر های اینترنتی، روند فروش مجددا آغاز شود.
وی افزود: برخی کسب و کار‌هایی که هم اکنون فعالیت دارند و اقدام به فروش انواع طلا، سکه و جواهر می‌کنند پیش از این رویداد اقدام به کسب مجوز کرده بودند و تا امروز نیز هیچ تخلفی از سوی آن‌ها صورت نگرفته است.

رئیس اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی بیان کرد: از آن زمان پیشنهاد‌ها و طرح‌هایی از سوی اتحادیه به اتاق اصناف کشور جهت فروش طلا در بستر اینترنت گزارش داده شده که در این طرح‌ها تمام راه‌های بروز تخلف بررسی و مسدود شده اند.

الفت نسب ادامه داد: به تازگی طرح منتخب در اتاق اصناف تصویب و به مرکز اصناف امور بازرگانان ارسال شده که با راه اندازی بستر مورد نظر علاقه مندان می‌توانند در این بستر اقدام به فروش طلا کنند.

همچنین بخوانید

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان فروش طلا و جواهر در اینترنت پس از تصویب قانون مورد نظر ابتدا باید برای کسب وکار خود سایت طراحی کنند و سپس درخواست مجوز کنند که در صورت تایید از سوی اتحادیه، مجوز آن‌ها صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه کسب وکار‌های اینترنتی در پایان ابراز کرد: فروش طلا و جواهر دست دوم در سایت‌های نیازمندی منع قانونی ندارند و دادستانی نیز در این خصوص ورود نکرده است چراکه مردم هنگام خرید کالای به این حساسی باید خود حواس جمع‌تر خرید کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا