صنعت، معدن، تجارت

ترامپ سرمایه گذاری در شرکت‌های مرتبط با ارتش چین را ممنوع کرد

دولت ترامپ به منظور افزایش فشارها بر دولت چین پس از انتخابات آمریکا از دستور اجرایی خود برای ممنوعیت سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در شرکت‌های چینی که تحت مالکیت یا کنترل ارتش چین هستند خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، دولت ترامپ به منظور افزایش فشار بر دولت چین پس از انتخابات آمریکا از دستور اجرایی خود برای ممنوعیت سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی در شرکت های چینی که تحت مالکیت یا کنترل ارتش چین هستند خبر داد.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

این دستور که اولین بار توسط رویترز گزارش شد، می تواند بر بزرگترین شرکت های چین، از جمله شرکت های مخابراتی “چاینا تلکام”، “چاینا موبایل” و شرکت سازنده تجهیزات نظارتی “هیکویژن” تأثیر بگذارد.

این اقدام برای بازدارندگی شرکت های سرمایه گذاری ایالات متحده، صندوق های بازنشستگی و سایر شرکت ها از خرید سهام ۳۱ شرکت چینی است که اوایل سال جاری وزارت دفاع آمریکا حامی آنها را ارتش چین معرفی کرده بود.

بر اساس این گزارش، از تاریخ ۱۱ ژانویه، این دستور اجرایی خرید اوراق بهادار آن شرکت ها توسط سرمایه گذاران آمریکایی را ممنوع می کند. معاملات انجام شده به منظور واگذاری مالکیت در شرکت ها تا ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ مجاز خواهد بود.

در دستور منتشر شده از سوی کاخ سفید آمده است: چین به طور فزاینده ای از سرمایه ایالات متحده برای تأمین منابع و امکان توسعه و نوسازی دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی و سایر دستگاه های امنیتی خود بهره برداری می کند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا