انرژیتعاون و اشتغالگردشگری

طرح‌ گردشگری سد مسجدسلیمان فرصتی برای اشتغال پایدار

معاون وزیر نیرو گفت: طرح‌ گردشگری سد مسجدسلیمان در خوزستان می تواند فرصتی برای اشتغال پایدار در این منطقه باشد.

به گزارش آرمان اقتصادی، قاسم تقی‌زاده‌خامسی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان این که کار گردشگری می‌تواند در زمینه توانمندسازی مناطق کمک شایانی کند، اظهار داشت: طرح گردشگری سد مسجدسلیمان که از طرح های خیلی خوب وزارت نیرو است که با برنامه ریزی انجام شده امیدواریم  ایجاد این طرح و واگذاری آن به بخش خصوصی، اشتغال در این منطقه افزایش پیدا کند.

در این بازدید معاون وزیر نیرو، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی از تاسیسات و  زیرساخت‌های گردشگری آبی این استان بازدید و در جریان برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت سازمان آب و برق خوزستان در توسعه گردشگری آبی قرار گرفتند.

مجموعه‌های کلان سرمایه‌گذاری هم چون کمپ عظیم گدار و فاز ۲ پلاژ مارون از جمله طرح هایی است که برای نخستین بار در کشور با مدلی متنوع و پیشرو در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری و مدیریت بهره‌برداری در برنامه‌های اساسی این سازمان گنجانده شده است. با عنایت به وجود زمینه سرمایه‌گذاری‌های بیش از یکصد میلیارد تومان در این طرح‌های کلان، سازمان آب و برق با رویکرد ایجاد طبقه‌بندی در کارکردها و کاربری‌های مناسب و تفکیک بسته‌های اقتصادی ممکن در آن توام با تدبیر و تدوین اسناد پشتیبان فنی حقوقی و مدل‌های مالی متنوع، در نظر دارد زمینه‌سازی فعالیت‌های سرمایه‌گذاری متنوع در این طرح ها ایجاد کنند.

همچنین تعداد طرح‌های چابک با ظرفیت سرمایه‌گذاری محدود و در دست اقدام ۶ طرح با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان و حجم سرمایه‌گذاری لازم در به ثمر رساندن دو طرح کلان این سازمان، در طی دوره میان مدت ۵ ساله آتی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

انتهای پیام

 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا