خودروصنعت، معدن، تجارت

ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در انگلیس از سال ۲۰۳۰

مقامات صنعت خودروی انگلیس و دولت این کشور اعلام کردند که ممکن است ممنوعیت فروش اتومبیل های جدید بنزینی و دیزلی را از ۱۰ سال دیگر آغاز کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، دولت انگلیس ممکن است ممنوعیت فروش اتومبیل های جدید بنزینی و دیزلی را سریع تر پیگیری کند چرا که گفته می شود آماده است تا این اقدامات از ۵ سال دیگر شروع کند.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

این ممنوعیت که هدف آن رساندن انگلستان به اهداف اعلام شده در ارتباط با معاهدات آب و هوایی است، در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۴۰ اجرا شود اما در ماه فوریه سال جاری میلادی، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که از سال ۲۰۳۵ مدل های جدید خودروهای بنزینی و دیزلی برای خرید در دسترس نخواهد بود.

فایننشال تایمز روز شنبه به نقل از مقامات صنعت خودرو و دولت انگلیس گفت که اکنون می توان این تاریخ را به سال ۲۰۳۰ رساند. همین موضوع قبلا توسط شبکه خبری بی بی سی گزارش شده بود.

به گفته فایننشال تایمز، این تصمیم ممکن است طی روزهای آتی اعلام شود.

این طرح جدید ممکن است فروش خودروهای هیبریدی که هم موتور الکتریکی و هم بنزینی دارند را هدف قرار ندهد. این نوع خودروها قرار است حداقل تا ۱۵ سال دیگر در دسترس باشند.

طی هفته گذشته، اقتصاددانان کمبریج از دولت خواستند که ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا سال ۲۰۳۰ جلو بیندازد.

بر اساس محاسبات آنها، این طرح برای کاهش آلودگی هوا باعث ایجاد بیش از ۳۰۰۰۰ شغل جدید و افزایش تولید ناخالص داخلی این کشور به میزان ۰.۲ درصد می شود.

موسسه طرفدار حفاظت از محیط زیست “صلح سبز” نیز پیش از این خواستار کاهش ۱۰ ساله جدول زمانی اولیه برای شروع این ممنوعیت شده بود و اعلام کرد که این امر باعث افزایش فعالیت اقتصادی و نرخ اشتغال خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا