انرژی

آب و برق روستاهای زلزله‌زده ناغان وصل شد

ساعت ۲۰.۰۷ دقیقه دیشب زلزله ۵ ریشتری در منطقه ناغان در چهارمحال و بختیاری رخ داد که موجب قطع برق ۱۰ روستا شد اما اکنون طبق گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو برق روستاهای زلزله زده ناغان وصل است و فقط قسمتی از یک روستا باقی مانده که تا قبل از ظهر امروز وصل می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، زلزله به نحوی اتفاق افتاد که به تنهایی نمی‌توانست آسیب جدی به شبکه‌های برق منطقه وارد کند ولی با توجه به اینکه بطور همزمان با رانش کوهای اطراف همراه بود، سبب شد تا قسمتی از شبکه خطوط فشار ضعیف برق در مناطقی آسیب ببیند و در پی آن، قطع برق ۱۰ روستا را به دنبال داشته باشد.

در همین راستا جعفر زاده مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: با حضور سریع تیم‌های عملیاتی در اولین دقایق وقوع زلزله در منطقه، تا صبح امروز برق بیشتر روستاها وصل شد و فقط برق قسمتی از شبکه یکی از روستاها قطع بود که آن نیز تا قبل از ظهر امروز وصل خواهد شد.

وی نوع آسیب پذیری شبکه برق منطقه در زمان وقوع زلزله را همزمانی زلزله و رانش زمین دانست و افزود: اگر زلزله به تنهایی اتفاق می‌افتاد بطور یقین به شبکه‌های برق آسیبی وارد نمی‌شد.

جعفر زاده وضعیت شبکه برق منطقه را در زمان حاضر نرمال ذکر کرد و افزود: در حال حاضر شبکه برقدار است و برق مشترکان نیز وصل است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو اظهار کرد: از نیمه‌های شب یعنی ساعات ۳۰ دقیقه بامداد تا ۱ صبح شبکه‌های برق روستاها برقدار و به نوبت وارد مدار شدند و فقط برق قسمتی از یک روستا تا صبح امروز قطع بود که آن هم به دلیل حفر چاله و نصب پایه‌های برق به تعویق افتاده بود که تا قبل از ظهر امروز بطور یقین برقدار خواهد شد.

جعفرزاده در خصوص میزان خسارات وارده به شبکه‌های برق منطقه ناغان گفت: مهم‌ترین دغدغه وزارت نیرو در زمان بروز حوادث از جمله زلزله تأمین آب و برق حادثه دیدگان در کمترین زمان ممکن است و ارزیابی میزان خسارات را به روزهای پس از حادثه و پایداری شبکه آب و برق در منطقه موکول خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا