امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تخصیص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های منابع طبیعی استان مرکزی

اراک – مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی گفت: از ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار اجرای طرح‌های منابع طبیعی استان مرکزی در سال جاری تاکنون ۹۰ میلیارد ریال تامین اعتبار شده است.

همچنین بخوانید

عبدالحسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سال جاری ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری، بیولوژیک و جنگل‌کاری استان مرکزی تخصیص یافته است که این رقم نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه از این رقم تاکنون ۹۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است، افزود: بر اساس همین میزان اعتبار روند اجرایی طرح‌های منابع طبیعی استان شروع شد. برخی از این طرح‌ها در مرحله مناقصه قرار دارند و عملیات اجرایی برخی نیز آغاز شده است.

محمدی اظهار کرد: طی سال‌های اخیر در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی کارهای خوب و تأثیر گذاری اجرا شده است. اجرای طرح‌های آبخیزداری در حوزه کشاورزی، دامداری و منابع طبیعی بسیار مفید واقع شده و آثار مفید آن در حوزه‌های مختلف به خصوص در روستاها محسوس است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با اشاره به تجربه سیلاب‌های سال‌های ۹۷ و ۹۸ در استان بیان کرد: با توجه به کمبود اعتبارات در مورد ترمیم، بازسازی و بازگشایی مسیرهای سیلابی بخصوص در روستاهای استان اقدامات مناسبی انجام شده است.

محمدی ادامه داد: منطقه گردشگری «گردو» اراک از حوزه‌های سیلابی است. زیرا روان آب‌ها در این منطقه به خاطر شرایط خاصی که دارد وارد اراک می‌شود. لذا در این منطقه نیز برای کنترل سیلاب‌ها با دقت عمل بیشتر کارهای مؤثری صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی با بیان اینکه هم اکنون کل جنگل‌های استان مرکزی ۴۰ هزار هکتار است، گفت: اجرای ۶۰ هکتار جنگل کاری از برنامه‌های سال جاری منابع طبیعی استان است که مراحل قانونی و مناقصه آن در سه شهرستان اراک، شازند و محلات انجام شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا