بانکبانک و بیمه

موسوی: صحبت های رئیس مجلس در مورد موسسات مالی هنوز عملیاتی نشده است

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد : هنوز صحبت های آقای لاریجانی در مورد موسسات مالی که در حضور جمعی از مسئولان انجام شده عملیاتی نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید ناصر موسوی لارگانی نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که نتیجه وضعیت موسسات مالی و اعتباری مانند کاسپین به کجا رسید گفت: طبق جمع بندی که در مجلس برای این موضوع انجام شد، قرار بود ردیف اعتباری برای این موضوع اختصاص داده شود و مسئله موسسات مالی و اعتباری در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح شود.

وی ادامه داد : این در حالی است که هنوز در مورد این که آیا بحث موسسات مالی به نتیجه رسیده است یا نه را مطرح نکرده اندکه اگر این مشکل حل شده بود ما شاهد این همه تجمعات اعتراضی در مورد موسسات مالی نبودیم.

همچنین بخوانید

این نماینده مجلس ادامه داد: هنوز صحبت های آقای لاریجانی در مورد موسسات مالی که در حضور جمعی از مسئولان انجام شده عملیاتی نشده است.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد عملیاتی شدن وعده های دولت در مورد موسسات مالی اظهارداشت : ادعای دولت این است که ۹۰درصد مشکلات را حل کرده اند ولی مشکلاتی که دولت حل کرده است به این صورت است که افرادی که از سال ۹۴ سود گرفته اند این سود از اصل سرمایه آن ها کم می شود.

وی در ادامه بیان کرد: این کار از لحاظ شرعی خالی از اشکال نیست، این موسسات با تابلویی که در مجوز بانک مرکزی آمده بود فعالیت می کردند و با این مجوز قراردادهایی را با سپرده گذاران امضا کرده اند پس بنا بر این برای حساب سپرده گذراران باید بر همان اساس عمل شود.

موسوی لارگانی با اشاره به این که موسسات مالی دیگر کارایی ندارد تحت نظر بانک و یا موسسه مالی دیگری قرار می گیرند گفت: نکته دیگر اگر قرار باشد این موسسه تحت نظر بانک و یا موسسه مالی دیگری قرار بگیرد طبق قانون خود بانک مرکزی باید به حساب سپرده گذاران ۱۵% سود داده شود باید بر همین اساس اگر به فرض فردی کل سرمایه او ۳۰۰ میلیون بوده است ۳۵ میلیون آن را می دهند و بقیه را می خواهند در طول ۱۴ ماه بدهند باید به این سپرده که در این مدت زمان داده می شود، سود متعارف طبق همان مقرارات بانک مرکزی قرار بگیرد.

وی در پایان تاکید کرد : این نمی شود که کسی پول خود را در این موسسات بگذارد و بعد از ۱۴ ماه همان پول خود را بگیرد این موضوع از لحاظ عقلی و شرعی صحیح نیست.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا