ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بخش خصوصی به حوزه پرتاب ماهواره وارد می‌شود

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تشکیل مجموعه‌ای از شرکت‌های بخش خصوصی در زمینه پرتابگر ماهواره خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری برنامه حمایت از ورود بخش خصوصی به حوزه فضایی را با همکاری سایر دستگاه‌ها در دستور کار قرار داده‎ایم.

دکتر منوچهر منطقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات حوزه فضایی در ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته افزود: از مهمترین اقداماتی که در حوزه فضایی در دستور کار داریم، این است که شرکت‌هایی که در این حوزه در بخش‌های ساخت ماهواره، پرتاب کننده ساز و ایستگاه زمینی ساز هستند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه این حمایت‎‌ها علاوه بر شرکت‌های دانش بنیان مشمول استارتاپ‌ها نیز می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر بخش خصوصی قوی در این زمینه وارد شده و به تدریج پروژه‌هایی به آنها سفارس داده می‌شود.

همچنین بخوانید

منطقی، حوزه فعالیت استارتاپ‌های فعال در بخش فضایی را شامل ساخت ماهواره، ساخت ایستگاه زمینی و تحویل اطلاعات فضایی ذکر کرد و یادآور شد: به زودی مجموعه‌هایی با همکاری بخش خصوصی در زمینه ساخت پرتاب کننده‌ها تشکیل خواهند شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: توسعه استارتاپ‌های فعال در حوزه پرتابگر ماهواره با هماهنگی و همکاری بخش‌های دولتی و نظامی صورت خواهد گرفت.

منطقی با تاکید بر اینکه ما در توسعه این فعالیت‌ها از توان همه کشور بهره خواهیم برد، ادامه داد: اجرای طرح حمایت از ورود استارتاپ‌ها به بخش خصوصی از ابتدای سال جاری آغاز شده است و با زمینه سازی‌های صورت گرفته تعداد زیادی شرکت برای ساخت ماهواره‌های کوچک تشکیل شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا