صنعت، معدن، تجارت

رونمایی از طرح های جامع فولاد، سرب و روی و زغال سنگ به زودی

قائم مقام ایمیدرو گفت: به زودی از طرح های جامع فولاد، سرب و روی و زغال سنگ رونمایی می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایمیدرو، عباس نعیمی امروز در جلسه پایش طرح‌های جامع معدن و صنایع معدنی از نهایی شدن طرح‌های جامع فولاد (نسخه به روز شده)، زغال سنگ و سرب و روی خبر داد و گفت: طرح‌های جامع طلا و آلومینیوم در حال تهیه است و مشاور طرح جامع مس انتخاب شده است.

قائم مقام ایمیدرو افزود: طرح جامع فولاد توسط شرکت ملی فولاد ایران تهیه شده است و سند راهبردی صنعت فوق، به زودی رونمایی می‌شود.

وی گفت: همچنین شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان متولی تهیه طرح جامع زغال سنگ، آماده رونمایی از سند راهبردی تهیه شده این حوزه است.

عضو هیأت عامل ایمیدرو گفت: چکیده طرح جامع سرب و روی کشور متناسب با ساختار معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه شده و آماده رونمایی است.

نعیمی ادامه داد: مجتمع سرب و روی مهدی آباد تهیه این طرح را بر عهده دارد و نسخه اولیه سامانه اینترنتی آماده است.

وی با بیان اینکه مجتمع طلای موته عهده دار تهیه طرح جامع طلا شده است، عنوان کرد: طرح جامع طلای ایران که شامل جمع آوری اطلاعات جهانی این صنعت و بررسی حوزه‌های تولید، اکتشاف، تقاضا، مصرف و شرایط تولید پایدار می‌شود، در حال تکمیل است.

نعیمی با بیان اینکه دفتر صنایع معدنی ایمیدرو در حال تهیه طرح جامع آلومینیوم است، گفت: طرح جامع آلومینیوم در ۱۱ فصل تهیه می‌شود و که در آن به مسائلی همچون وضعیت صنعت آلومینیوم ایران و جهان، عارضه یابی و چالش‌های کلان صنعت، طراحی مدل مناسب صنعت پرداخته شده است.

قائم مقام ایمیدرو اضافه کرد: مشاور طرح جامع مس انتخاب و قرارداد همکاری امضا شده است تا به زودی تدوین نقشه راه این صنعت آغاز شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا