امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

رشد ۳۳ درصدی صادرات خوراک دام/ایران به ۱۶ کشور صادر می کند

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی، از رشد ۳۳ درصدی صادرات خوراک دام در سال گذشته خبر داد و گفت: ایران به ۱۶ کشور جهان خوراک دام صادر می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تورج صارمی در نشست خبری سومین همایش بین المللی و نمایشگاه جانبی صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان ایران که قرار است از ۲۸ تا ۳۰ مرداد ماه با حضور ۱۸ کشور اروپایی، آمریکایی و آسیایی در تهران برگزار شود اظهار داشت: ما مشغول پیگیری برطرف شدن مشکلات موجود بر سر راه صادرات محصولات خوراک دام هستیم و در زمینه توسعه صادرات این محصولات تلاش می کنیم.

وی با بیان اینکه سال ۹۰، ۲۶ هزار تن خوراک دام به ارزش ۱۰ میلیون دلار از کشور صادر شد، اضافه کرد: این  عدد در سال ۹۴ به ۱۳۰ هزار تن به ارزش ۶۸ میلیون دلار و در سال ۹۵ به ۱۷۳ تن به ارزش ۷۶ میلیون دلار رسید. بنابراین در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ صادرات کل دام ۳۳ درصد رشد داشته است.

همچنین بخوانید

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: اگر بتوانیم صادرات را تسهیل کنیم و مشکلات موجود در این رابطه هماهنگی های بخشی است رفع نماییم با روند رو به رشد در این زمینه رو به رو خواهیم بود.

به گفته صارمی، صادرات خوراک دام ایران به ۱۶ کشور جهان از جمله امارات، عراق، ترکمنستان، عمان، ترکیه، قطر و … انجام می شود.

خبر در حال تکمیل است…

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا