صنعت، معدن، تجارت

بیشتر مشکلات کارگاه‌های راکد و نیمه فعال در خوزستان داخلی است

اهواز- مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خوزستان گفت: بیشتر مشکلات کارگاه‌های راکد و نیمه فعال در خوزستان که شناسایی شده‌اند، همگی ریشه در داخل کشور دارند که قابل حل هستند.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد خانچی شامگاه جمعه در نشستی از طریق ویدئوکنفرانس با معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) استان و معاون اقتصادی استانداری خوزستان، برنامه‌های بسیج را در سال جهش تولید برای رفع تنگناهای تولید و صنایع نیمه فعال در خوزستان تشریح کرد و افزود: مهندسان بسیجی در راستای عارضه یابی و همکاری با کارگاه‌های نیمه فعال و تلاش برای شکوفایی و جهش تولید آمادگی کامل دارند.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته بسیج، بیان کرد: در حال حاضر مأموریت ما شناسایی و عارضه یابی در چند سطح از کارگاه‌های راکد و نیمه فعال در استان است، بعد از آن پیگیری در راستای رفع مشکل خواهد بود که اولویت با کارگاه‌هایی است که سریع‌تر به چرخه تولید بر می‌گردند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خوزستان تأکید کرد: این قرارگاه هماهنگی خوب و رضایت بخشی را با استانداری و سازمان صمت و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان دارد و با تمام انرژی و توان در حال شناسایی و پیگیری و رفع مشکلات تولیدکنندگان است.

خانچی در ادامه تصریح کرد: تاکنون بیشتر مشکلاتی که در این زمینه شناسایی شده‌اند، همگی ریشه در داخل کشور دارند و با اهتمام نهادها و ارگان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط همه این مشکلات قابل حل هستند.

خوزستان رتبه ۲۸ بیکاری کشور را دارد

عبدالرضا حاجتی، هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان در ادامه این نشست، بیان کرد: این قرارگاه می‌تواند نقش بسزایی را در اقتصاد و اشتغال‌زایی جامعه داشته باشد و همه باید در این خصوص با جدیت کامل فعالیت کنند.

وی با تأکید بر اینکه ما به دنبال تبلیغات نیستیم و رسالت ما مثل زمان جنگ ایثار فعالیت شبانه‌روزی است و نتیجه فعالیت‌های ما باید با خروجی قرارگاه مشخص شود، افزود: باید با تولیدکنندگان جلسات تخصصی گرفته شود و رسانه با جدیت برای انعکاس مشکلات آنها ورود کند.

حاجتی اظهار کرد: بیشتر مشکلات بنگاه‌های راکد و نیمه فعال از قوانین و عملکرد نامطلوب بانک‌هاست که استان خوزستان از نظر اشتغال و بیکاری در رتبه ۲۸ کشور است و این برای خوزستان با داشتن ظرفیت‌های غنی جای تأسف دارد.

هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان از راه‌اندازی کارگاهی برای زندانیان آزاد شده خبر داد و افزود: جلسات و هماهنگی‌های خوبی در خصوص همکاری قرارگاه خاتم الانبیا با شرکت نفت و فولاد خوزستان و شرکت‌های بزرگ دیگر در استان انجام شد.

حسن زاده، معاون اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه این نشست از حضور مهندسان و متقاضیان بسیجی برای کمک به صنایع نیمه فعال و راکد در استان استقبال کرد و گفت: گزارش‌ها و عارضه یابی طرح صنعت یار سازمان بسیج صنعت و معدن را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و جهش تولید در دستور کار ستاد تسهیل و رفع موانع استان قرار خواهد گرفت.

در پایان معاون اقتصادی استانداری استان خوزستان از همکاری و فعالیت سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکر و قدردانی کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا