اقتصاد کلان

رکورد استقراض در انگلیس شکسته شد

وزیر دارایی انگلیس از برنامه ریزی برای استقراض ۴۰۰ میلیارد پوندی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، وزیر دارایی انگلیس از برنامه ریزی برای ۴۰۰ میلیارد پوند استقراض خبر داد که رکورد جدیدی در تاریخ این کشور محسوب می شود. انگلیس با بدترین بحران اقتصادی ۳۰۰ سال اخیر خود مواجه شده و اکنون اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در جهان است. از زمان آغاز بحران کرونا تاکنون دولت این کشور بیش از ۲۰۰میلیارد پوند ( ۲۶۵ میلیارد دلار) برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد این کشور تخصیص داده و به جز بخش دفاعی، هزینه های بودجه ای خود را در تمامی بخش ها کاهش داده است. 

به گفته ریشی سوناک، روز چهارشنبه برنامه دولت برای استقراض جدید و تغییرات درآمدی دولت نظیر افزایش مالیات ها اعلام خواهد شد. تحلیل گران بانک سیتی در گزارشی در این خصوص نوشتند: دولت در نظر دارد رویکرد بودجه ای سرسختانه تری را در پیش بگیرد. تحلی گران این بانک پیش بینی کرده اند استقراض دولت در پنج سال آینده به ۸۰۰ میلیارد پوند برسد. 

همچنین بخوانید

این ۴۰۰ میلیارد پوند که معادل حدود یک پنجم اقتصاد انگلیس است پنج برابر بیشتر از مبلغی است که دولت این کشور در سال گذشته استقراض کرده بود. 

برخی از رسانه های انگلیسی از احتمال تعلیق ارایه کمک های مالی دولت به افراد شاغل تحت تاثیر کرونا به جز شاغلین بخش بهداشت و درمان خبر داده اند. در سه ماهه دوم امسال اقتصاد انگلیس ۲۰ درصد کوچک شد که بدترین عملکرد تاریخ معاصر آن بود اما پس از آن رشد اقتصادی اگرچه مثبت اما بسیار آهسته پیش می رود. بانک مرکزی انگلیس پیش بینی کرده است رشد اقتصادی امسال این کشور به منفی ۱۱ درصد برسد. 

به گفته وزیر دارایی انگلیس برای آن که وضعیت بودجه ای انگلیس به مدار ثبات بازگردد باید تصمیمات سختی اتخاذ شود. اگرچه وی از گفتن مبلغی که قرار است به درآمدهای مالیاتی دولت افزوده شود خودداری کرد اما موسسه رزولوشن فاندیشن تخمین زده است که انگلیس برای تامین مالی مخارج خود به افزایش سالانه ۴۰ میلیارد پوندی در درآمدهای مالیاتی خود نیاز دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا