ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

رونق گردشگری و بوم‌گردی با توسعه ارتباطات روستایی

اتصال اکثر روستاهای کشور به شبکه ارتباطی امکان ارتباط گردشگران با اقامت‌های بوم‌گردی در اقصی نقاط کشور شده است که همین امر به رونق گردشگری به ویژه گردشگری روستایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از زمان شیوع ویروس کرونا، یکی از مهم‌ترین صنایعی که تحت تاثیر قرار گرفت، گردشگری بود و با توجه به کاهش جدی مسافرت‌ها در ماه‌های گذشته، از حمل و نقل تا خدمات هتل‌داری در جهان، بیشترین آسیب را از این موضوع دیده‌اند.

بیماری همه‌گیر کرونا برای صنعت گردشگری ویرانگر بوده است و به نظر نمی‌رسد به این زودی، سفرها دوباره از سر گرفته شوند و به میزان قبل از همه‌گیری بازگردد. حتی با بهبود این بخش، اعضای صنعت در جذب مشتری با رقابت سختی روبرو خواهند شد.

همچنین بخوانید

با وجود این به نظر می‌رسد فناوری اطلاعات می‌تواند در این زمینه موثر باشد. برای مثال به دلیل دسترسی راحت به برخی فناوری‌ها، شرکت‌های هواپیمایی، آژانس‌های مسافرتی و گروه‌های گردشگری علاقه فزاینده‌ای به استفاده از فناوری واقعیت مجازی (VR) برای جذب مشتریان احتمالی نشان داده‌اند. این فناوری می‌تواند از طریق عکاسی ۳۶۰ درجه واقعیتی ساخته و طعم گردشگری مجازی را ارائه دهد و افراد را به این واقعیت مجازی وارد کند.

در این راستا همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با انتشار ویدئویی از «ایران هوشمند»، رونق گردشگری و گسترش بوم‌گردی‌ها در روستاها به‌واسطه توسعه ارتباطات روستایی را مورد بررسی قرار داده است.

تحقق وعده «عدالت ارتباطی» با توسعه ارتباطات روستایی، علاوه بر اینکه کسب‌وکار بسیاری از روستاییان کشور را رونق بخشیده است منجر به رونق صنعت گردشگری به ویژه گردشگری روستایی با گسترش بوم‌گردی‌ها شده است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای تحقق «عدالت ارتباطی» که از مصادیق «عدالت اجتماعی» است، تاکنون توانسته است نزدیک به ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور را به شبکه ارتباطی متصل کند که این عدد تا پایان سال به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا