امور زیربناییراه و ساختمان

بهره‌برداری از پروژه شاخص منطقه‌ای سازمان بنادر در انزلی/مزیت‌های «موج شکن غربی بندر انزلی»

دبیر کارگروه توسعه فرهنگ دریایی سازمان بنادر و دریانوردی جزییات بهره برداری از پروژه «روسازی، پیاده راه سازی و ایمن سازی موج شکن غربی بندر » به عنوان یک پروژه شاخص منطقه‌ای را تشریح کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، وحید رحمتی با اشاره به اینکه پروژه «روسازی، پیاده راه‌سازی و ایمن‌سازی موج‌شکن غربی بندر انزلی» در راستای تحقق اهداف ترسیم شده در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و نیز حرکت در مسیر تعامل هرچه بهتر شهر و بندر، با موفقیت و به منظور استفاده مردمی به بهره‌برداری رسید، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر بندر انزلی به عنوان یک بندر تلفیقی با بافت شهری، از این مزیت به نحو مطلوب استفاده شد تا شاهد افتتاح و بهره‌برداری از پروژه «روسازی، پیاده‌راه سازی و ایمن‌سازی موج‌شکن غربی بندر انزلی» با حضور محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی باشیم.

دبیر کارگروه توسعه فرهنگ دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: این پروژه با هدف استفاده مردمی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گرفت و حجم سرمایه‌گذاری آن ۱۲ میلیارد تومان لحاظ شد و درحالی که به عنوان یک تکلیف برای سازمان مطرح نبود، اما در راستای تحقق شعار تعامل شهر-بندر و مسئولیت‌های اجتماعی به مرحله عملیاتی رسید.

وی با بیان اینکه پروژه مذکور دارای ظرایف و پیچیدگی های خاص در بخش زیرساختی است و با تکیه بر توان داخلی و دانش مهندسان ایرانی ساخته شده است، عنوان کرد: مردم می‌توانند با پیاده‌روی روی موج‌شکن غربی بندر انزلی؛ زیرساخت‌های بندری و دریایی این بندر را مشاهده کنند و در عین حال از چشم‌انداز همزمان جنگل و دریا لذت ببرند.

رحمتی با بیان اینکه جانمایی بسیار مناسبی در مورد پروژه «روسازی، پیاده‌راه سازی و ایمن‌سازی موج‌شکن غربی بندر انزلی» از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به‌منظور تحقق تعامل شهر-بندر و توسعه فرهنگ دریا‌محور صورت گرفته است، اظهار کرد: شرایط بسیار مناسبی به منظور استفاده از خدمات رفاهی و تفریحی با ایجاد این موج‌شکن فراهم شده است و مردم می‌توانند از وجود قایق‌های ماهیگیری تعبیه شده در کنار موج‌شکن؛ از امکانات رفاهی ساخته‌شده و اطلاعات دریایی ارائه شده بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: همچنین توجه به وضعیت معیشتی بومیان در ساخت پروژه؛ مدنظر قرار گرفته و بستر مناسبی برای ارتزاق و کسب درآمد بومیان و منطقه ایجاد شده ‌است.

دبیر کارگروه توسعه فرهنگ دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با اشاره به اینکه ساخت پروژه مربوطه از دی‌ماه سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود، گفت: مدت ساخت ۲۵ ماه برآورد شد که با اشتغال‌زایی ۳۰ نفره موقت و ۱۵ نفره دائم همراه بود.

رحمتی افزود: در نهایت پیاده‌راه سازی به طول ۱۶۰۰ متر شامل سرایه‌های بتنی، کانال‌های تاسیساتی و…انجام شد و در عین حال ساخت ۲ ساختمان تفرجگاهی صورت گرفت که دارای ۲۰۰ متر فضای تفریحی است.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا