انرژی

گاز به چند روستا می رسد؟

اختصاص ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های گازرسانی در لایحه بودجه ۱۴۰۰، توسعه اجرای طرح های گازرسانی روستایی را به دنبال خواهد و آنطور که معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرده است تعداد روستاهای متصل به شبکه گاز کشور تا پایان دولت دوازدهم به ۳۵ هزار روستا می‌رسد.

به گزارش آرمان اقتصادی، علی ربیعی – سخنگوی دولت چندی پیش با اشاره به روند تنظیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور اعلام کرد که یکی از مصوبه‌های هیئت دولت در این لایحه اختصاص ۱۵ هزار میلیارد ریال از منابع شرکت‌های دولتی تابع وزارت نفت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گازرسانی به روستاها است.

خبری که نشان از توجه دولت به تکمیل گازرسانی به سراسر کشور دارد؛ هم‌اکنون گازرسانی روستایی در حالی تداوم دارد که تعداد روستاهای گازرسانی‌شده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم (از تیرماه ۱۳۹۲ تاکنون) بیش از دو برابر شده است یعنی این مقدار از ۱۴ هزار روستای بهره‌مند از گاز طبیعی در سال ۱۳۹۲، به بیش از ۳۲ هزار روستا رسیده است.

همچنین بخوانید

این در حالی است که سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای گازرسانی روستایی در کشور از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۲۹ هزار میلیارد تومان بوده؛ در این بازه زمانی حدود ۱۸ هزار روستای جدید از گاز بهره‌مند شدند که در این تعداد روستا به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار روستایی گازرسانی شده است.

به گفته حسن منتظر تربتی، معاون وزیر نفت در امور گاز، تعداد روستاهای متصل به شبکه گاز کشور تا پایان دولت دوازدهم  به ۳۵ هزار روستا می‌رسد که به این ترتیب در مجموع دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۲۱ هزار روستا به شبکه گاز کشور متصل شده و خواهند شد که تقریباً معادل گازرسانی به بیش از ۵۰ روستا در هر هفته است. به این ترتیب بودجه در نظر گرفته‌شده برای تکمیل گازرسانی روستایی می‌تواند برای به ثمر رساندن اهداف شرکت ملی گاز راهگشا باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا