ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

دولت الکترونیکی مانعی برای جعل و فساد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت الکترونیک شروعی است برای کوچک و چابک شدن دولت که ۲۴ساعته به مردم، خدمت ارایه دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی، دکتر واعظی در حاشیه افتتاح مرکز داده شماره یک دولت گفت: در یازده شهریور ماه ۹۳ ، نقشه راه دولت الکترونیک توسط رئیس جمهور به ما ابلاغ شد. براساس آن  دو نهاد رسمی کشور یعنی شورای عالی اداری و شورای عالی فناوری اطلاعات هر کدام تلاش هایی بر اساس نقشه راه انجام دادند و نتیجه آن این بود که آنچه مربوط به ساختار اداری کشور بود توسط سازمان امور استخدامی کشوری و شورای عالی اداری انجام شود و آنچه که مربوط به زیرساخت و  خدمات مختلفی که باید روی شبکه قرار می گرفت توسط شورای عالی فناوری اطلاعات انجام گیرد  که یکی از بازوهای آن شامل سازمان فناوری اطلاعات و وزارت اقتصاد و دارایی بود که براین اساس در وزارت اقتصاد و دارایی این وزارتخانه، دبیرخانه ای تاسیس شد که همه مجوزهایی که در کشور برای تسهیل در کسب و کار ها وجود دارد را ساماندهی کند.

 وی با اشاره به اینکه حدود ۳۵ ماه است فعالیت در این زمینه انجام شده است؛ ادامه داد: اگر امروز دولت الکترونیک افتتاح می شود مجموعه ای از دستگاههای دولتی دخیل هستند.

وزیر ارتباطات اظهار کرد:  تلاش های انجام شده موجب شد بتوانیم امروز در افتتاح دولت الکترونیک،  با حضور ۵۱ دستگاه ۴۴۰ خدمت را  بهره برداری کنیم.

وی با بیان اینکه دولت الکترونیکی شروعی برای ادامه همکاری های بین دستگاهی در جهت ارایه خدمت به مردم  است افزود: اکنون زیرساختها آماده شده و مرکز داده دولت نشان می دهد که فعالیتهای متنوعی در دیتا سنترهای مختلف و مراکز پایشی ما چگونه ۲۴ ساعته فعالیت می کنند و تمام هفته رصد می شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: در افتتاح فاز دوم دولت الکترونیک در دهه فجر امسال، بتوانیم تعداد دستگاه ها و خدمات را بیشتر کنیم.

به گفته واعظی افتتاح دولت الکترونیک موجب می شود مردم از سردرگمی و گرفتن تاییدیه و کپی شناسنامه و عکس رها شوند و  امروز با اتصال ۵۱ دستگاهی که به این شبکه متصل هستند  از جعل و فساد جلوگیری می شود و دولت را به شفاف سازی  نزدیک می کند.

واعظی ادامه داد: انشاء الله بر اساس این ابزارها،  دولت الکترونیک شروعی باشد برای کوچک شدن دولت و اینکه دولت چابکی داشته باشیم که ۲۴ ساعته به مردم خدمت ارایه دهد.

 وی با ارایه مثال هایی به فعالیت دولت الکترونیکی به مردم اشاره کرد و گفت:‌ برای مثال وزارت اقتصاد و دارایی در این سیستم قرار می گیرد تا با شناسایی نیازهای بنگاههای تجاری و دستگاه های دولتی،  ساماندهی مجوزها را انجام دهد؛ همچنین پست جمهوری اسلامی ایران که براین اساس هر کدام از بانکها و دستگاه های مختلف، کدپستی و نشانی را با اسم شناسایی می کنند؛ از سویی دیگر   در ثبت احوال دیگر لازم نباشد  مردم برای اطلاعات مختلف، مراجعه کنند.

 وی ادامه داد: در بخش سلامت همه مردم پرونده سلامت خواهند داشت که در دولت الکترونیک بر بستر شبکه ملی اطلاعات ق عملیاتی می شود در زمینه خدمات بیمه و خدمت دفترچه بیمه و  ارتباط مستقیم  بین بیمه گر و بیمه گذار نیز ،دولت الکترونیک ارایه خدمت می کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا