امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۴۵ هزار هکتار از اراضی ملی تبدیل به شهرک‌ کشاورزی می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی بر توسعه این شهرک‌ها تاکید کرد و گفت: تاکنون بیش از ۴۵ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی کشور برای احداث شهرک‌های کشاورزی اختصاص یافته است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی‌اشرف منصوری در جلسه پیگیری مشکلات شهرک‌های کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۴۵ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی کشور برای احداث شهرک‌های کشاورزی اختصاص یافته است که از این وسعت اراضی در نظر گرفته شده، بیش از ۹ هزار هکتار به سرمایه‌گذاران واگذار شده و ۹۵ درصد آن در دو سال گذشته بوده است.

به گفته وی، ۹ هزار هکتار اراضی واگذار شده برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی به صورت دقیق و کارشناسی شده است به گونه‌ای که امکان سو استفاده توسط زمین‌خواران و رهاسازی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی، از فسخ قرارداد یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی واگذار شده برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی که در انجام تعهدات قانونی در زمان کوتاه واگذاری موفق نبودند، خبر داد و تاکید کرد: هم‌اینک هفت هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی در اختیار سرمایه‌گذاران است که حدود ۶ هزار هکتار آن در حال ساخت و یا بهره‌برداری نهایی است.

وی، بیشتر فعالیت شهرک‌های کشاورزی ایجاد شده در سطح کشور را در بخش شیلات و آبزی‌پروری، دامپروری‌، پرورش طیور و ایجاد گلخانه دانست و تصریح کرد: به دلیل زودبازده بودن این شهرک‌ها امکان برگشت همه سرمایه در کمتر از سه سال میسر است.

منصوری، شهرک‌های کشاورزی را بهترین گزینه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی دانست و گفت: دولت دوازدهم مصمم است به طور مستمر به سرمایه‌گذاران در این حوزه خدمات‌رسانی کند.

وی، بهترین راهکار برای افزایش بهره‌وری منابع آب و خاک را توسعه گلخانه‌ها اعلام کرد و افزود: با توسعه واحدهای گلخانه‌ای در شهرک‌های کشاورزی زمینه اشتغال برای ۲۵ نفر در هر هکتار وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با بیان این که این بستر برای سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی در دولت دوازدهم فراهم است، تصریح کرد: ایجاد این شهرک‌ها نقشی در تأمین امنیت غذایی کشور و کمک به تولیدات داخلی و صادرات خواهد داشت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا