امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

از کشتار غیرمجاز دام در ایام عید قربان ممانعت می‌شود

مدیر کل دامپزشکی استان تهران، از تحویل لاشه سرد به جای کشتار دام زنده در ایام عید قربان خبر داد و گفت: در این ایام از کشتار غیرمجاز دام ممانعت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی اصغر برائی نژاد امروز در مراسم افتتاحیه یک بیمارستان در تهران، با بیان اینکه ۲۰۰ مرکز خدمات درمانی، کلینیک و بیمارستان در کل استان تهران فعال است، اظهارداشت: تاکنون ۲۰ بیمارستان دامپزشکی در شهر تهران داشته‌ایم که امروز به ۲۱ بیمارستان رسید.

وی اضافه کرد: : ما  به دنبال آن هستیم که دفتر ویژه‌ای برای حیوانات خانگی و حیات وحش در سازمان دامپزشکی داشته باشیم، چون حجم کار بیشتر از آن چیزی است که در حال انجام است.

همچنین بخوانید

مدیر کل دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه در سال جاری با توجه به شیوع تب‌کریمه کنگو در کشور برنامه‌ای ویژه برای عید قربان در استان تهران طرح‌ریزی شده است که بر مبنای آن از هر گونه کشتار غیرمجاز جلوگیری شود، افزود: حدود ۶۵ مرکز ذبح دام در مناطق ۲۲ گانه تهران توسط شهرداری ایجاد می‌شود.

برائی نژاد گفت: بنابراین به مردم توصیه می‌شود که از کشتار دام در نواحی غیر از مراکز مشخص شده، ممانعت کنند. به همین منظور، سازمان دامپزشکی کشور با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط مانند تعزیرات، شرکت پشتیبانی امور دام، اتحادیه و صنوف مربوطه و همچنین استانداری با تخلفات صورت گرفته برخورد و دام یا لاشه مربوطه ضبط خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: حدود ۳۰۰ دامپزشک و ۱۰۰ ناظر شرعی در کشتارگاه‌ها و مراکز کشتاری که برای عید قربان در نظر گرفته شده، حضور دارند و درخواست دامپزشکی از شهرداری این است که تعداد مراکز را گسترش دهد.

برائینژاد تاکید کرد: حتی اگر کشتار دام در مراکز غیرمجاز باشد، از مصرف آن تا مدت ۲۴ ساعت پرهیز شود. زیرا حتی یک نفر نیز نباید به دلیل مصرف گوشت آلوده مبتلا  به بیماری شود.

 مدیر کل دامپزشکی استان تهران، گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، قرار است برای کسانی که قصد قربانی کردن دارند، لاشه سرد از طریق کشتارگاه ارائه شده و از این طریق، کسانی که مایل باشند، می‌توانند قربانی خود را از کانال‌های کاملا بهداشتی تهیه کنند.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا