انرژی

برنامه افزایش تولید روزانه نفت ایران به ۶.۵ میلیون بشکه تا ۱۴۲۰

وزیر نفت گفت: سندهایی برای ریل‌گذاری صنعت نفت تا سال ۱۴۲۰ آماده کرده‌ایم که امیدواریم براساس آن به ظرفیت تولید ۶.۵ میلیون بشکه نفت تا سال ۱۴۲۰ دست یابیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، بیژن زنگنه در نخستین نشست کمیته کارشناسی مشترک حوزه انرژی که با حضور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و جمعی از نمایندگان در محل مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد اظهار کرد: سندهایی همچون سند توسعه صنعت پتروشیمی، سند سوخت حمل و نقل کشور، سند بهره‌گیری بهینه از پالایشگاه‌های موجود و سند تولید و پالایش نفت برای ریل‌گذاری تا سال ۱۴۲۰ آماده شده است.

وی با استقبال از این نشست که به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه نفت، گاز و تدوین راهبردهای این حوزه برگزار شد ابراز امیدواری کرد تا با تشکیل این کارگروه‌ها و برگزاری نشست‌های مشترک، ریل‌گذاری مطلوبی برای آینده صنعت نفت و پتروشیمی کشور انجام شود.

همچنین بخوانید

زنگنه افزود: بهینه‌سازی در مصرف سوخت حمل و نقل جاده‌ای و گاز برای کشور ضروری است که باید با سرعت به سمت آن حرکت کنیم.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در صنعت نفت بودجه مطلوبی برای کمک به کسب‌وکارهای نوپا در نظر گرفته شده است، گفت: توسعه در صنعت نفت باید پایدار و ادامه‌دار باشد.

مرکز پژوهش‌ها به دنبال تعامل با دستگاه‌های مختلف است

علیرضا زاکانی – رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس – در این نشست یکی از اهداف برگزاری آن را بررسی و ارائه راهکارهای مشخص در حوزه نفت و گاز دانست و گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس در دوره جدید فعالیت خود به دنبال همکاری با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف است تا با رفع مسائل، افق روشنی به سمت آینده باز کنیم.

وی با اشاره به محورهای هفت‌گانه ارائه شده در این نشست برای تشکیل کارگروه‌های مشخص به‌منظور رفع مسائل حوزه نفت و گاز کشور، یادآور شد: با تشکیل کارگروه‌های هفت‌گانه و زمان‌بندی مشخص، نشست‌ها در هفته‌های آینده با حضور نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس، ‌نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت نفت تشکیل می‌شود تا سرانجام جمع‌بندی درباره مسائل حوزه نفت و گاز انجام شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: در این کارگروه‌های مشترک با لحاظ معایب و محاسن، برنامه مدونی در سه بخش کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای حوزه نفت و گاز تدوین می‌شود.

 بررسی نظام مدیریت دارایی‌های وزارت نفت

مالک شریعتی – سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس – نیز در این نشست با اشاره به محوربندی هفت گانه مرکز پژوهش‌های مجلس درباره بررسی مسائل حوزه نفت و گاز، تصریح کرد: محورهای مرکز پژوهش‌های مجلس بیش از ۹۰ درصد با محورهای کمیسیون انرژی منطبق است و امیدواریم این اتفاق‌نظر با همکاری وزارت نفت دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد.

وی افزود: در دو موضع کمک به طرح‌های زنجیره ارزش در حوزه انرژی و نفت و گاز و قانون حمایت از صنایع پایین دستی این حوزه گزارش کمیسیون انرژی مجلس نهایی شده است که به‌زودی به صحن مجلس می‌آید.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: نظام مدیریت دارایی‌های وزارت نفت از دیگر مواردی است که در حال بررسی کمیسیون انرژی قرار دارد.

در ادامه این نشست دیگر نمایندگان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را برای تشکیل کارگروه‌ها و برگزاری نشست‌های بررسی مسائل حوزه نفت و گاز ارائه دادند و بنا شد نشست‌ها مطابق برنامه‌ریزی ثانویه و بر اساس هر محور به صورت جداگانه و در سطح کارشناسی ادامه یابد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا