بین الملل

شرکت های هواپیمایی آمریکا ۲۹ هزار نفر را تا اواسط اکتبر اخراج کردند

پایان برنامه کمکی ۲۵ میلیارد دلاری دولت آمریکا در پایان سپتامبر باعث شده شرکت‌های هواپیمایی این کشور ۲۹ هزار نفر را تا اواسط اکتبر از کار بیکار کنند.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، با پایان محدودیت های دولت آمریکا برای اخراج کارکنان، صنعت هواپیمایی مسافربری و باری این کشور ۲۹ هزار نفر را تا اواسط اکتبر از کار بیکار کرد.

 آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 وزارت حمل و نقل آمریکا اعلام کرد شرکت‌های هواپیمایی این کشور در اواسط ماه اکتبر ۶۷۳۲۷۸ نیروی کار داشتند که ۸۱۷۴۹ نفر کمتر از ماه مارس بود. تقاضا برای سفر در آمریکا از ماه مارس به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا سقوط کرده‌است.

 این وزارتخانه اعلام کرد شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز ۳۲ درصد نیروی کار خود را از ماه مارس کاهش داده که برابر با ۲۹۲۴۳ نفر می‌شود. دلتا ایرلاینز هم ۳۲ درصد از مشاغل خود را کم کرده که شامل ۲۸۷۵۱ نفر می‌شود.

 شرکت‌های امریکن ایرلاینز و یونایتد ایرلاینز در ماه اکتبر اعلام کردند پس از پایان برنامه کمکی ۲۵ میلیارد دلاری دولت در پایان سپتامبر، ۳۲ هزار نفر به مرخصی اجباری فرستاده‌اند.

 صنعت هوانوردی آمریکا هنوز هم ماهانه میلیاردها دلار از دست می دهد. تقاضا برای سفر در این کشور ۶۰ درصد کاهش یافته و محدودیت‌های جدید ایجاد شده تمایل به سفر در تعطیلات را پایین آورده است.

 دلتا ایرلاینز اعلام کرد انتظار دارد در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی، روزانه ۱۲ تا ۱۴ میلیون دلار از دست بدهد. کند شدن تقاضا در بحبوحه افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا دو میلیون دلار دیگر به نرخ ضرر و زیان روزانه این شرکت اضافه کرده است.

 استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت از یک بسته حمایتی ۲۰ میلیارد دلاری دیگر برای شرکت‌های هواپیمایی حمایت می‌کند تا هزاران نفر به لیست حقوق بگیران اضافه شوند.

 در گزارش دولت آمده است امریکن ایرلاینز ۱۸۲۶۲ نفر معادل ۱۷ درصد و ساوت‌وست ایرلاینز 6 درصد از کارکنان خود را کم کرده بودند.

 انتهای پیام/۱۱۳

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا