صنعت، معدن، تجارت

تولید ناخالص داخلی هند ۷.۵ درصد کاهش می‌یابد

بانک مرکزی هند امروز (جمعه) پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی واقعی این کشور طی سال مالی ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ (آوریل ۲۰۲۰ – مارس ۲۰۲۱) به میزان ۷.۵ درصد کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شینهوا، بانک مرکزی هند امروز (جمعه) پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی واقعی این کشور طی سال مالی ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ (آوریل ۲۰۲۰ – مارس ۲۰۲۱) به میزان ۷.۵ درصد کاهش یابد.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

این بانک پیش از این در اوایل ماه اکتبر پیش بینی کرده بود که تولید ناخالص داخلی هند با کاهش ۹.۵ درصدی مواجه خواهد شد.

رئیس بانک مرکزی هند روز جمعه در جلسه ای درباره سیاست پولی این کشور گفت: شاخص های فرکانس بالا روند بهبودی اقتصاد با رشد دو رقمی فروش وسایل نقلیه مسافری و موتور سیکلت، حمل و نقل باری ریلی و مصرف برق در ماه اکتبر را نشان می دهد. اگرچه طی ماه نوامبر در برخی از این شاخص ها کاهش اندکی وجود داشت.

به دلیل محدودیت های کرونایی و تعطیلات سراسری، اقتصاد هند در دوره های سه ماهه آوریل تا ژوئن و جولای تا سپتامبر سال مالی جاری به ترتیب ۲۳.۹ و ۷.۵ درصد کوچک شد.

رئیس کل بانک مرکزی هند با ابراز اطمینان از نقدینگی کافی از طریق ابزارهای مالی مختلف، گفت: حمایت از رشد همچنان هدف اصلی است.

وی در مورد چشم انداز اقتصاد این کشور اظهار داشت که مصرف کنندگان همچنان خوش بین هستند و امید به آینده بنگاه های تولیدی به تدریج در حال بهبود است، در حالی که محرک های مالی فراتر از حمایت از مصرف پیش می روند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا