امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

چین پس از چند دهه خرید برنج را از هند آغاز کرد

چین، تحت ‌تأثیر کاهش شدید تولید برنج در جهان در سال ۲۰۲۰، برای اولین بار در ۳ دهه اخیر واردات برنج را از هند آغاز کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، چین، تحت تأثیر کاهش شدید تولید برنج در جهان در سال ۲۰۲۰، برای اولین بار در ۳ دهه اخیر واردات برنج از هند را از سر گرفت.

هند که صادرکننده اول برنج در جهان است برنج خود را با تخفیف شدیدی در قیمت‌، به چین صادر می‌کند. چین که یک واردکننده بزرگ برنج در جهان است هر سال حدود ۴ میلیون تن برنج مصرف می‌کند. با این حال تا قبل از این تاجران هندی با اشاره به مشکلاتی که در کیفیت برنج هندی وجود دارد از واردات آن امتناع می‌کردند.

کریشنا رائو، رئیس اتحادیه کل صادرکنندگان برنج هند، می‌گوید: برای اولین بار در حدود ۳۰ سال اخیر چین از هند برنج خریداری کرده است. احتمال دارد آنها پس از مشاهده کیفیت غلات هندی سال آینده خرید خود را افزایش دهند.

طبق گزارشات تاجران هندی قرارداد صادرات ۱۰۰ هزار تن برنج غیرباسماتی، یا شکسته، را برای تحویل در بازه دسامبر تا فوریه را با قیمتی حدود ۳۰۰ دلار برای هر تن، امضا کرده‌اند.

تایلند که دومین صادرکننده بزرگ برنج در جهان و اولین صادرکننده برنج به چین است با خشکسالی شدیدی روبرو شده است که می‌تواند صادرات برنج این کشور را به پایین‌ترین سطح در ۲۰ سال اخیر برساند. قیمت صادرات برنج تایلندی به چین حداقل ۳۰ دلار در هر تن از برنج هندی گران‌تر است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا