امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

شرکتهای بیمه در جبران خسارت واردکنندگان نهاده ها کوتاهی می‌کنند

یک مقام مسئول در اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیور، خواستار تغییر رویه شرکتهای بیمه در قبال بیمه صاحبان محموله‌های وارداتی شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران، علیرضا شریفی عضو کارگروه بیمه و مالیات اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران اظهارداشت: متأسفانه شرکت‌های بیمه خسارتی را که به واردکنندگان نهاده‌های دامی در مسیر تأمین کالا وارد می‌شود، به صورت کامل پرداخت نمی‌کنند.

وی افزود: براساس قوانین تجاری، واردکنندگان ملزم هستند که کالاهای خود را از مبدا تا مقصد بیمه کنند و البته واردکنندگان نیز علاقمند به پوشش ریسک خود توسط شرکتهای بیمه هستند ولی این بیمه صرفاً باید توسط شرکت‌های بیمه داخلی صورت بگیرد.

عضو کارگروه بیمه و مالیات اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران افزود: علی رغم پرداخت حق بیمه‌های گزاف، متأسفانه در صورت واردشدن خسارت به محموله کالاهای وارداتی؛ شرکتهای بیمه هیچ گونه تعهدی را نسبت به جبران کامل خسارت به عهده نمی‌گیرند.

شریفی تصریح کرد: عملکرد شرکت‌های بیمه در قبال واردکنندگان کالا به نحوی است که پرداخت حق بیمه کالاهای وارداتی به نوعی عوارض واردات و به تعبیری، وظیفه و تعهد واردکننده و به مثابه دین به شرکت بیمه، محسوب می‌شود و شرکتهای بیمه در صورت ورود خسارت به واردکنندگان حاضر به جبران کامل خسارت آنها نیستند.

عضو اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران خاطرنشان کرد: با توجه به پرداخت حق بیمه و خساراتی که به واردکنندگان در مسیر تأمین کالای اساسی مورد نیاز کشور تحمیل می‌شود لازم است تا شرکت‌های بیمه نسبت به انجام وظایف و تعهدات خود در قبال بیمه گذاران اقدام کنند و برای تحقق این امر نیاز به تغییر رویکرد در فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای کشور است.

وی یادآورشد: اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیورایران مساله عدم پایبندی شرکتهای بیمه‌ای به تعهداتی که در قبال بیمه گذاران دارد را از طریق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بیمه مرکزی و شورای رقابت پیگیری می‌کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا