صنعت، معدن، تجارت

بندر امیرآباد هاب صادرات قیر شد/ ۵۰ هزار تن قیر ایرانی در CIS

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: برای نخستین بار ۵۰ هزار تن قیر با کیفیت مطلوب به یکی از کشورهای حاشیه دریای خزر، صادر می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدصادق رنگ آور درباره صادرات قیر و با بیان اینکه بندر امیرآباد از قابلیت‌های مناسب و مدل‌های متنوع جهت صادرات، واردات و ترانزیت فرآورده‌های نفتی برخوردار است، افزود: بخش اول محموله صادراتی قیر به میزان یک هزار و ۸۰۰ تن توسط ۴ دستگاه واگن و ۶۸ دستگاه کامیون از تهران وارد بندر امیرآباد شد که از طریق کشتی به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر می‌شود.

وی ویژگی بارز صادرات قیر از بندر امیرآباد را حمل و نقل ترکیبی آن دانست و خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال این حجم از صادرات قیر از بندر امیرآباد به ۵۰ هزار تن خواهد رسید.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد تصریح کرد: با بهره گیری مناسب از ظرفیت‌های ریلی و قرارگیری در مسیر بین المللی کریدور شمال-جنوب بندر امیرآباد سهم به سزایی را در تأمین قیر کشورهای آسیای میانه و بازار قیر دنیا خواهد داشت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا