ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ماجرای کلاس‌های مجازی دانش آموزان بالای کوه‌های بویراحمد!

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد در منطقه محروم لوداب از توابع شهرستان بویراحمد آموزش مجازی و شبکه شاد هیچ معنایی برای دانش آموزان ندارد و دانش آموزان مجبورند در فصل سرما برای شرکت در کلاس درس مجازی به بالای کوه بروند.

در حالی که در برخی از مناطق کشور در این وضعیت کروناویروس تنها مشکل دانش آموزان نداشتن گوشی است در این منطقه دانش آموزان هم اینترنت ندارند و هم گوشی و اصلا برخی از خانواده ها توان خرید گوشی برای بچه هایشان را ندارند.

بیشتر دانش آموزان بخش لوداب از جمله “درسی” و دهستان “زی زی”برای دسترسی به اینترنت و شرکت در کلاس‌های آنلاین باید به کوه بروند تا شاید در نقطه ای از کوه که اینترنت با سرعت کم است بتوانند درس بخوانند.

این دانش آموزان منطقه محروم لوداب از جمله دانش آموزانی هستند که به سختی و در شرایط کرونایی در حال گذراندن سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ هستند، پایین بودن سرعت اینترنت در این منطقه باعث شده است که هر روز حدود ۲ کیلومتر یا بیشتر راه را طی کنند تا به کوه و بیابانی برسند که در آن جا بتوانند از اینترنت برای شرکت در کلاس استفاده کنند.

همچنین برخی از دانشجویان منطقه لوداب نیز مجبور هستند برای اینکه از دیگر هم کلاسی‌های خود عقب نیفتند و بتوانند سال تحصیلی را به اتمام برسانند، یا در شهر یاسوج مجبور به اجاره کردن خانه برای استفاده از اینترنت پرسرعت جهت شرکت در کلاس‌های مجازی هستند و یا همچون این دانش آموزان شب را در کوه و بیابان به سر ببرنند و یا کلا قید تحصیل را بزنند.

مشروط شدن دانشجویان

«مجید ارجمند»، دهیار روستای زی زی یکی از روستاهای بخش لوداب در رابطه با مشکل اینترنت و سختی های شرکت داشن آموزان منطقه در کلاس‌های مجازی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: دانش آموزان دهستان “زی زی” که۱۰۰ خانوار جمعیت دارد و دارای دو مدرسه راهنمایی و ۷ مدرسه ابتدایی است بعلت نبود اینترنت نمی توانند در این شرایط کرونایی در کلاس‌های مجازی شرکت کنند.

وی افزود: دانشجویان منطقه نیز جهت شرکت در کلاس‌های درس مجازی نیز با این مشکلات مواجهند و حتی برخی از دانشجویان بدلیل نبود اینترنت  و شرکت نکردن در کلاس‌ها مشروط شدند.

۵۰ درصد روستاهای بخش لوداب با مشکل اینترنت مواجهند

«جمال روحانی»، بخشدار لوداب در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ضمن تایید مشکل اینترنت در سطح بخش و مشکلات دانش آموزان و دانشجویان برای شرکت در کلاس‌های مجازی گفت: ۵۰ درصد روستاهای بخش لوداب با مشکل اینترنت مواجهند و امکان ورود دانش آموزان به شبکه شاد و شرکت در کلاس‌های مجازی اصلا مهیا نیست.

وی افزود: دانش آموزان این بخش سرگردان هستند و برای اینکه بتوانند وارد شبکه شاد شوند و از آموزش‌های مجازی استفاده کنند به این کوه و تپه ها می روند تا بتوانند از آن استفاده کنند.

بخشدار لوداب اظهارکرد: تنها مشکل دانش آموزان بخش اینترنت نیست، خیلی از دانش آموزان این بخش گوشی هم ندارند و در توان و بضاعت خانواده ها هم نیست که برای بچه هایشان گوشی بخرند.

نزدیک به ۴۰ درصد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد دسترسی به اینترنت ندارد

«هادی زارع پور»، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در این زمینه گفت: نزدیک به ۴۰ درصد دانش آموزان استان یا دسترسی به اینترنت ندارد، یا در جاهایی هستند که سرعت اینترنت خیلی پایین است و یا تمکن مالی برای خرید گوشی و تبلت ندارند.

وی افزود: مشکل اینترنت را جهت شرکت دانش آموزان در کلاس‌های مجازی از اداره کل فناوری اطلاعات استانداری و شرکت مخابرات استان پیگیری کردیم.

زارع پور اظهارکرد: همچنین با خیرین رایزنی هایی کردم تا جهت خرید گوشی هوشمند و تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت و دارای تمکن مالی پایین کمک بگیریم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا