امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

برخی زمین های کشاورزی دزفول با فاضلاب آبیاری می شوند

دزفول- در نشست شورای سلامت دزفول، فرماندار شهرستان نسبت به آبیاری برخی زمین های کشاورزی با فاضلاب هشدار داد و خواستار برخورد متولیان با متخلفان شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مدیرمرکز بهداشت دزفول ظهر امروز چهارشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت مواد غذایی شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: در برخی مناطق شهرستان دزفول همانند روستای شهید کریمی و اسلام آباد برخی از کشاورزان اقدام به آبیاری زمین های کشاورزی خود به وسیله فاضلاب می کنند.

رضا پور آیین با هشدار نسبت به عوارض منفی این اقدام افزود: متاسفانه بوی بد این فاضلاب باعث اعتراض مردم این روستاها نیز شده که البته این امر در سلامت آنها نیز تاثیرخواهد گذاشت.

وی گفت: در برخی از نقاط شهر و دیگر روستاها نیز چنین کاری انجام می شود که روش بسیار اشتباه و خطرآفرینی است.

این اقدام یک جنایت است

فرماندار دزفول نیز این اقدام کشاورزان را جنایت و اجحاف در حق مردم خواند و تاکید کرد: یک تیم از بهداشت، جهاد کشاورزی، محیط زیست و سایر متولیان باید به بررسی این موضوع بپردازند و با حضور در مناطقی که این اقدام صورت می گیرد نسبت به رفع سریع آن اقدام کنند.

حبیب اله آصفی افزود: در زمینه برخورد با این کشاورزان متخلف هرجا نیاز باشد دادستانی و دستگاه قضا نیز ورود خواهند کرد.

وی، اقدام کشاورزان مبنی بر آبیاری زمین های زراعی به وسیله فاضلاب را ظلم فاحش به چندین هزار نفر از ساکنان آن مناطق و دیگر مردم عنوان کرد و گفت: تمام بخشداران و دهیاران موظف هستند در صورت مشاهده و یا وجود چنین معضلی در روستاها و مناطق تحت نظر خود سریعا به مرکز بهداشت انتقال دهند.

فرماندار دزفول باتاکید بر اینکه باید آمار دقیقی از تعداد کشاورزان و زمین های زراعی که در شهرستان به وسیله فاضلاب آبیاری می شوند، ارائه شود، تصریح کرد: در روزهای آینده باید متولیان این امر نتایج بازرسی و اقدامات خود اعلام کنند تا نتیجه مثبت و نهایی حاصل شود و دیگر شاهد چنین اقدام غیراخلاقی و غیر بهداشتی نباشیم.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا