انرژی

توضیح در مورد ویدئو کودکی که برای آب به چاه می رود

مدتی پیش فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن کودکی خردسال برای پر کردن ظرف آب با ترس وارد چاه تاریکی می شود، این فیلم واکنش های متعددی را به دنبال داشت و سرانجام امروز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان درباره آن توضیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هرچند در سال های اخیر آب رسانی به روستاها با سرعت بیشتری انجام می شود اما هنوز روستاهایی در کشور وجود دارند که برای تامین حیاتی ترین نیاز خود با مشکلاتی رو برو هستند که این مساله در استان سیستان و بلوچستان هم به چشم میخورد.

سال هاست که سیستان و بلوچستان با مشکلات زیادی برای تامین آب مواجه است، هرچند که برنامه هایی برای آن درنظر گرفته شده اما حل مشکل این استان نیازمند اقدامات بیشتر و جدی تری است. علی‌رضا قاسمی مدیرعامل آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان در واکنش به ویدییی که اخیرا در فضای مجازی منتشر شد، با بیان اینکه تاسیسات روستای “حسین آباد فنوج” خود گردان است، از تامین پمپ و لوله برای رفع مشکل آبی این روستا خبر داد و گفت: این شهرستان در جنوب غرب سیستان و بلوچستان واقع شده و دارای ۱۴۱ روستاست که از این تعداد ۶۹ روستا دارای تاسیسات آب آشامیدنی و ۷۶ روستا فاقد تاسیسات بوده که از این تعداد ۳۰ روستا بالای ۲۰ خانوار است.

همچنین بخوانید

وی شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی فنوج را ۸۰ درصد اعلام و اظهار کرد: جمعیت کل روستاهای سطح شهرستان ۳۶ هزار نفر بوده که ۲۹ هزار نفر دارای تأسیسات آبرسانی هستند. روستای به تصویر کشیده شده در کلیپی که به تازگی در فضای مجازی منتشر شد، روستای حسین آباد مره از دهستان مسکوتان، دارای ۲۳ خانوار است که به صورت خودگردان توسط خود اهالی مدیریت می‌شود.

طبق اعلام وزارت نیرو، مدیرعامل آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه به دلیل عدم استقبال مردم از گرفتن انشعاب، تاسیسات فرسوده و قدیمی این روستا توسط بهداشت محیط اجرا شده است، ادامه داد: طی چند سال اخیر شرکت آب و فاضلاب اقدام به بهسازی و تجهیز چاه کرده و مخزن ذخیره روستا نیز شست و شو و آب در قالب شیر برداشت توزیع می‌شده که مدیریت توزیع به صورت خودگردان توسط خود اهالی صورت می‌گرفت.

به گفته قاسمی به تازگی پمپ چاه آب شرب سوخته و اهالی محترم با توجه به خودگردان بودن تأسیسات به شرکت آب و فاضلاب مراجعه نکرده‌اند که در صورت اعلام به شرکت قطعا برای رفع مشکل اهالی اقدام لازم صورت می‌گرفت؛ ضمن اینکه قنات از روستا فاصله داشته و برداشت آب از خود چاه صورت می‌پذیرفت.

وی تصریح کرد: تامین آب شرب پایدار به روستا در قالب مجتمع آبرسانی لاشار در برنامه اجرایی شرکت قرار دارد و در حال حاضر تهیه پمپ و لوله برای روستا در حال پیگیری خرید، حمل و اجرا است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا