بانکبانک و بیمه

ایران هاب علمی منطقه می‌شود


دکتر مجید قاسمی در افتتاحیه مدرسه تابستانی گفت: مؤسسه «توسعه پژوهشهای پیشرفته تهران» بمثابه جزیره‌ای کیفی و در تراز جهانی در بطن دانشگاه خاتم است.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)،مدرسه‌ی تابستانی (Summer School) به همت مؤسسه «توسعه پژوهشهای پیشرفته تهران» در دانشگاه خاتم، در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، ۹ و ۱۰ مرداد ماه، با موضوع تجارت بین‌الملل برگزار شد.

بر اساس این خبر، امسال ۳مدرسه‌ی تابستانی با موضوعات تجارت بین الملل (در رشته اقتصاد)، وارسی سامانه‌های هم‌رَوَند (در رشته کامپیوتر) و اقتصاد انرژی در مرداد و شهریور ماه۱۳۹۶ در دانشگاه خاتم برگزار می‌گردد. همانند سال گذشته، این مدارس تابستانی توسط استادان بنام دانشگاه‌های معتبر، نظیر استنفورد، کمبریج، MIT، Geneva، Indiana، Libre de Bruxells و… ارائه می‌شود.
در مراسم افتتاحیه مدرسه تابستانی تجارت بین الملل، دکتر مجید قاسمی، رییس دانشگاه خاتم ضمن ابراز خرسندی نسبت به اشتیاق فراوان جوانان به علم‌آموزی، اظهار داشت: این مدرسه آغازگر فعالیت‌های مؤسسه «توسعه پژوهشهای پیشرفته تهران» بمثابه جزیره‌ای کیفی و در تراز جهانی در بطن دانشگاه خاتم است. دانشگاه خاتم مصمم است با اتکا به نخبگان ایرانی در سراسر جهان و در قالب مؤسسه «توسعه پژوهشهای پیشرفته تهران» در حرکتی پر شتاب و در عین حال مستمر، از برترین دانشگاه‌های منطقه فراتر رفته و به جمع برترین‌های جهانی بپیوندد. این جلسه با هدف سازماندهی آینده‌ی کشور شکل گرفته است و ما در نظر داریم که با بهره‌مندی از حضور دانشمندان و اندیشمندان برجسته داخل و خارج کشور، هاب علمی منطقه باشیم. ما از طریق دانشجویان نخبه ایرانی که استعداد ایرانی را در جهان به اثبات رسانده‌اند، در این مسیر گام‌های استواری برداشته‌ایم.
وی در خصوص موضوع «تجارت بین‌الملل» به عنوان اولین دوره‌ی مدرسه‌ی تابستانی در سال ۱۳۹۶، عنوان کرد: تجارت بین‌الملل در نیم قرن اخیر رشد فزاینده‌ای را تجربه کرده است و در حالی که حجم تولیدات اقتصادی در سه دهه اخیر دو برابر شده است، حجم مبادلات بین المللی بیش از چهار برابر شده است. زنجیره تولید جهانی بیش از پیش در هم تنیده و پیچیده شده است و معاهدات، توافقات و سازمانهای تجاری بین المللی نقش پررنگی در مناسبات تجارت جهانی دارند. امیدواریم که با تمرکز بر روی بخش تجارت بین‌الملل، ضعف‌هایمان در این بخش را رفع کنیم و ان‌شاءالله بتوانیم با بهره بردن از مباحث این حوزه راهگشای کشور باشیم.
در ادامه دکتر فاطمه داداشیان، مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم، ضمن اشاره به آموزش به عنوان بستر توسعه پایدار، گفت: خوشحالیم که بخش خصوصی وارد میدان شده و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی همراه با دولت گام برداشته‌است. بخش خصوصی می‌تواند راحتتر در فضای بین‌الملل حرکت کند و جوانان ما امروز مایل به همکاری با بخش داخلی هستند. دانشگاه خاتم فضایی را برای انتقال تجربیات فراهم‌کرده است و جوانان می‌توانند سفیران خوبی برای این موضوع باشند.
گفتنی‌است در سال گذشته، مدرسه تابستانی با حضور ۱۹ نفر از استادان مطرح در دانشگاه‌های معتبر جهان مانند دانشگاه تهران Stanford، LSE، Oxford، MIT، Emory، Arizona، Imperial College London، Uppsala University، University of Illinois و … همچنین نهادهای معتبر مانند Bank of America و … در سه دوره طراحی بازار، سیستم­های سایبری– فیزیکی و اقصاد داده‌های بزرگ برای دانشجویان برگزار شده بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا