ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

امکان پرداخت موبایلی بدون نیاز به پسورد/شرایط دشوار دادستانی برای رفع فیلترینگ

وزیر ارتباطات با اشاره به مذاکره با بانک مرکزی برای ارائه پرداخت موبایلی اعلام کرد: در این سیستم، پرداختهایی تا یک سقف معین نیازی به وارد کردن کد در پسورد ندارند.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمود واعظی امروز در حاشیه رونمایی از کارپوشه ملی ایرانیان با ارائه توضیحاتی درباره مذاکره با بانک مرکزی برای پرداخت موبایلی گفت: در گذشته بانک مرکزی در برداشت‌هایی که از طریق پرداخت موبایلی وجود داشت، محتاط عمل می‌کردند. در جلسه‌ای که با آقای سیف و همکاران ایشان داشتیم، آنها اطمینان پیدا کردند سبکی که ما ارائه کردیم و امروز در دنیا مصطلح است، لطمه‌ای به رگولاتوری مالی و بانکی آنها وارد نمی‌کند و مردم نیز امنیت دارند. همچنین تداخلی در مسائل بانکی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بنابراین آنها به ما قول دادند با توجه به فعال کردن دولت الکترونیکی از روز گذشته، بخشی از این فعالیت‌های بانکی از طریق موبایل می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و بخشی دیگر تا آخر شهریور عملیاتی می شود.

همچنین بخوانید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تفاوت این پرداخت‌ها با پرداخت از طریق اپلیکیشن‌های بانک‌ها و اپراتورها توضیح داد: در این نوع پرداخت، سیستمی برروی موبایل وجود دارد که تا یک سقف پرداخت، احتیاجی به وارد کردن کد ویژه و پسورد ندارد و با گرفتن موبایل برروی سیستم عمل می‌کند.

در حال بررسی شرایط کارگروه فیلترینگ برای رفع فیلتر یوتیوب هستیم

واعظی درباره رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ اسپات توضیح داد: نامه‌ای از طرف وزارت ارتباطات و وزارت علوم برای رئیس کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه که دادستان کل کشور ریاست آن را برعهده دارد، نوشته شده است، مبنی بر اینکه بسیاری از اساتید دانشگاه و کسانی که کار پژوهشی انجام می‌دهند، نیازمند استفاده از بخش‌های علمی این سرویس‌ها هستند.

وی ادامه داد: برخی از این سرویس‌ها خودشان شرایطی دارند که می‌توان برای بستن صفحات نامناسب با آنها هماهنگی کرد. البته خود دانشمندان و اساتید دانشگاه به دنبال سایت های بی ربط نیستند بلکه به فعالیت‌های علمی می‌پردازند. در نهایت با پاسخی که از طرف کارگروه دریافت کردیم، باوجود شرایط سختی که گاهی رعایت آنها  دشوار است، به رعایت این شرطها اقدام کردیم زیرا فکر می‌کنیم کسانی که کار صحیح و علمی انجام می‌دهند نباید از دستاوردهای امروز دنیا محروم باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارائه توضیحاتی درباره کار پوشه ملی ایرانیان بیان کرد: اگر پیش از این نامه‌های ارسالی هر فرد به صندوق پست او ارسال می‌شد، امروز هر فرد ایرانی می‌تواند با استفاده از کار پوشه و وارد کردن کد ملی، از مراجعات دولتی و سندهای خود آگاه شود. البته خود کاربران نمی‌توانند در این کارپوشه اطلاعاتی را وارد کنند. زیرا این کار به معنی دست بردن به اسناد دولتی است، در واقع اعتبار و امنیت کارپوشه نیز به همین است که دولتی‌ها اطلاعات را وارد این سیستم می‌کنند.

واعظی ادامه داد: کار پوشه با دولت الکترونیک ارتباط دارد. یعنی تا زمانی که در کارپوشه اسناد معتبر وجود دارد، کاربران می‌توانند به این کار پوشه مراجعه کنند.

وی در پاسخ به نگرانی‌هایی که درباره ادامه فعالیت دفاتر پیشخوان دولت وجود دارد، اظهار کرد: ادامه کار دفاتر پیشخوان دولت برای ما اهمیت دارد. دولت دوازدهم، همان قدر که از پست حمایت می‌کند از دفاتر پیشخوان دولت هم حمایت می‌کند. طراحی کارپوشه به نحوی است که دفاتر پیشخوان دولت حذف نمی‌شوند. بنابراین نباید در این خصوص نگرانی وجود داشته باشد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا