بین الملل

کنفرانس انرژی عرب به سال ۲۰۲۳ موکول شد

وزیر انرژی الجزایر و رئیس دوره ای اجلاس اوپک اعلام کرد که کنفرانس انرژی عربی که قرار بود در سال ۲۰۲۲ برگزار شود به سال ۲۰۲۳ موکول شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری تاس، عبدالمجید عطار، وزیر انرژی الجزایر و رئیس دوره ای اجلاس اوپک اعلام کرد که کنفرانس انرژی عربی که قرار بود در سال ۲۰۲۲ برگزار شود به سال ۲۰۲۳ موکول شده است.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

وی در صدوپنجمین نشست شورای وزیران سازمان عربی صادرکننده نفت (اوآپک) که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: کنفرانس XII انرژی عربی که برای سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده بود، به سال ۲۰۲۳ موکول شده است.

عطار گفت که شرکت کنندگان در این نشست به دلیل تغییرات جدید جهانی و چشم انداز نامشخص آینده، تصمیم گرفتند کنفرانس انرژی عربی را به تعویق بیندازند.

وی افزود: در این نشست، وزرای کشورهای عضو اوآپک گزارش های مربوط به وضعیت بازار جهانی نفت و تحولات انرژی در جهان، به ویژه مسائل مربوط به توسعه منابع تجدید پذیر انرژی و تأثیر آنها بر کشورهای صادر کننده نفت و مصرف انرژی را بررسی کردند.

علاوه بر این، تصمیم گرفته شد که عربستان سعودی ریاست OAPEC را در سال ۲۰۲۱ به عهده بگیرد.

عطار همچنین تأکید کرد که به منظور ارتقای همکاری در زمینه توسعه میادین نفتی، اجرای پروژه های مشترک و حل و فصل اوضاع جهانی نفت، واجب است که کشورهای عربی و صادرکنندگان نفت هماهنگی های خود را ادامه دهند.

سازمان اوآپک در سال ۱۹۶۸ تاسیس شد و در حال حاضر ۱۱ عضو دارد: الجزایر، بحرین، مصر، عراق، قطر، کویت، لیبی، امارات، عربستان سعودی، سوریه و تونس.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا