بانکبانک و بیمه

مطالبات شعب استان تهران کاهش یافت


سلطانیان مدیر شعب استان تهران، از کاهش ۳۴ درصدی مطالبات شعب تحت سرپرستی خود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)، یکی از مهم ترین چالش های پیش روی نظام بانکی کشور طی چند سال اخیر، سیر فزاینده مطالبات معوق بوده است. بازگشت اقساط تسهیلات پرداخت شده به منزله تجمیع دوباره منابع مورد نیاز برای اعطای وامهای جدید می باشد و در این راستا، روند افزایشی مطالبات معوق بانک ها در سال های گذشته، توان وام دهی بانک ها را بیش از پیش تضعیف نموده است.

این در حالی است که میزان کلیه مطالبات بانک قرض الحسنه مهر ایران نزدیک به یک درصد می باشد. تطابق این امر با استانداردهای جهانی، بانک را از جایگاه ویژه و مطلوبی برخوردار ساخته و نشان می دهد که مشتریان آن در بازپرداخت اقساط خود متعهدانه عمل می نمایند.
بر این اساس، سلطانیان مدیرشعب استان تهران از اقدامات مثبت و موثر صورت گرفته برای کاهش ۳۴ درصدی مطالبات این استان نسبت به پایان سال ۱۳۹۵ خبر داد.
سلطانیان گفت: با پیگیری مستمر شعب و ستاد استان و همچنین حمایت مدیرعامل محترم بانک، مطالبات در پایان تیرماه سال جاری کاهش چشمگیری نسبت به مقطع پایان سال۹۵ پیدا نموده است.
سلطانیان تصریح کرد: کاهش ۳۴ درصدی آمار مطالبات، یک عملکرد بی نظیر در نوع خود می باشد که به لطف الهی و در سایه زحمات بی شائبه همکاران ارجمند تحقق یافت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا