بورسبورس اوراق

شاخص بورس ارتفاع ۱.۵ میلیون واحد را دوباره از دست داد

شاخص بورس در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه ۳۱ هزار واحد افت کرد و بورس ارتفاع ۱.۵ میلیون واحد را دوباره از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۱۴ میلیارد و ۷۹۵میلیون سهم و حق‌تقدم به‌‌ارزش ۱۴هزار و ۶۴۴میلیارد تومان در یک میلیون و ۸۰۵هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۳۱هزار و ۶۴۱واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۸۴هزار و ۱۱۷واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی بانک ملت، سرمایه‌گذاری ملی ایران و بانک پارسیان با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۸۲۷۴واحد، کل (هموزن) ۴۳۴۹واحد، قیمت (هموزن) ۲۸۴۷واحد، آزاد شناور ۳۵۳۱۳واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به‌ترتیب ۲۵۴۷۲ و ۵۵۷۸۷ واحد افت کردند.

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۴۲۹میلیون ورقه به‌ارزش ۶ هزار و ۵۰۳میلیارد تومان در ۹۴۰هزار نوبت، آیفکس ۲۷۴واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۹ هزار و ۴۹۳واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی مارون شد و در مقابل شرکت‌های سنگ‌آهن گهر زمین، صنایع ماشین‌های اداری ایران و بیمه کوثر بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا