انرژی

طرح‌های صنعت آب و برق خراسان رضوی با دستور وزیر نیرو افتتاح شد

ایسنا/خراسان رضوی پروژه‌های صنعت آب و برق خراسان رضوی به مناسبت سی و دومین هفته از پویش هر هفته_الف_ب_ایران با دستور وزیر نیرو افتتاح شد.

امروز، سه‌شنبه ۲۵ آذر ماه، به مناسبت سی و دومین هفته از پویش هر هفته_الف_ب_ایران، پروژه‌های صنعت آب و برق خراسان رضوی طی مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی و وزیر نیرو به صورت ویدئوکنفرانس همزمان با دو استان سمنان و کردستان افتتاح شد.

در این مراسم پارک بین‌المللی آموزش‌های تخصصی فوق توزیع و انتقال با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد ریال و با هدف افزایش مهارت و کاهش خطای نیروی انسانی در بخش‌های انتقال و فوق توزیع، ایجاد بستر مناسب جهت آموزش اپراتورها و تکنسین‌های تعمیر و نگهداری و جذب توریسم صنعتی در حوزه برق از کشورهای همسایه آغاز به کار کرد.

همچنین بخوانید

پروژه دیگر افزایش ظرفیت پست‌های ۱۳۲ کیلوولت خواجه‌ربیع و GIS بوعلی بود که بهره‌برداری از پست خواجه‌ربیع با هزینه ۳۲ میلیارد ریال و با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه، تامین برق برای مشترکین در منطقه مرکزی شهر مشهد و کاهش تلفات در شبکه فشار متوسط و پست ۱۳۲ کیلوولت GIS بوعلی با هزینه ۷۴ میلیارد ریال و به منظور بهبود و افزایش پایداری شبکه شهر مشهد و تامین برق مشترکین جدید خانگی و تجاری انجام شد.

افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت موبیل ترشیز در شهرستان کاشمر پروژه دیگری با هزینه اجرایی ۴۰ میلیارد ریال بود. همچنین برق‌رسانی به دو روستا با ۳۳ خانوار و با هزینه ۱.۲ میلیارد تومان نیز به بهره‌برداری رسید.

دو نیروگاه خورشیدی نیز به ظرفیت هر کدام یک مگاوات، جمعا با هزینه ۱۶ میلیارد تومان و یک نیروگاه بادی ۶۶۰ کیلوواتی با ۸.۵ میلیارد تومان هزینه در منطقه خرگرد شهرستان دروح نیز طی این مراسم افتتاح شد. 

همچنین طرح آب‌رسانی به ۴۲ روستا با جمعیت ۳۳ هزار و ۸۰۰ نفر به همت شرکت آبفا استان خراسان رضوی و با هزینه ۳۴.۶ میلیارد تومان در سی‌ و دومین هفته پویش هر هفته الف_ب_ایران افتتاح شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا