امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

روسیه امسال دومین برداشت بزرگ غلات در تاریخ خود را خواهد داشت

داده‌های وزارت کشاورزی روسیه نشان می‌دهد که حجم برداشت غلات روسیه در سال جاری از ۱۳۱ میلیون تن فراتر خواهد رفت که این دومین رکورد بالای برداشت غلات در تاریخ این کشور است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، داده‌های وزارت کشاورزی روسیه نشان می‌دهد که حجم برداشت غلات روسیه در سال جاری از ۱۳۱ میلیون تن فراتر خواهد رفت که این دومین رکورد بالای برداشت غلات در تاریخ این کشور است.

رکورد برداشت غلات روسیه در سال ۲۰۱۷ و با ۱۳۵.۵ میلیون تن به ثبت رسیده بود.

دیمیتری پاتروشف، سرپرست وزارت کشاورزی روسیه، در دیدار با رئیس‌جمهور این کشور، ولادیمیر پوتین، گفت: ما امروز می‌توانیم در مورد تکمیل فصل برداشت در روسیه صحبت کنیم. دانه‌هایی که نیاز به خرد شدن داشتند تقریباً به طور کامل خرد شده‌اند و با اعتماد به نفس می‌توانیم بگوییم که در سال ۲۰۲۰ کشاورزان ما یکی از مهمترین فصل‌های برداشت در تاریخ اخیر این کشور را داشته‌اند.

وزارت کشاورزی پیش از این در ماه سپتامبر پیش‌بینی کرده بود حجم برداشت غلات امسال به ۱۲۲.۵ میلیون تن برسد و حالا بررسی‌های جدید نشان داده‌اند که میزان محصول امسال بسیار از این پیش‌بینی فراتر خواهد رفت.

میزان محصولات کشاورزی روسیه در ۶ سال اخیر با جهشی ۲۰ درصدی روبرو شده است. در سال برداشت ۲۰۱۸-۲۰۱۹ روسیه ۳۵.۵ میلیون تن گندم به بازارهای جهانی صادر کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا