بورس

جزییات خروج "وتوسم" از سهام مدیریتی و کنترلی ۳ شرکت بورسی

یک مقام مسئول گفت: واگذاری سهام شرکتهای مدیریتی که امکان سرمایه گذاری بالای ۱۰درصد در سهام در آنها وجود ندارد در دستور کار "وتوسم" قرار گرفته است.

همچنین بخوانید

مدیر عامل سرمایه گذاری توسعه ملی  گفت: "وتوسم" بنا دارد از طریق منابع حاصل از  واگذاری سهام شرکت هایی که درآنها کرسی هیأت مدیره داشته و خارج از موضوع فعالیت شرکت می باشند اقدام به بهینه سازی سبد دارایی ها و در عین حال پرداخت سود سهامداران نماید.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از فارس، پژمان شعبان پور فرد با بیان اینکه واگذاری این شرکت ها بر اساس عدم امکان سرمایه گذاری بالای ۱۰درصد در سهام شرکت های سرمایه پذیر مطابق با اساسنامه شرکت های سرمایه گذاری بورسی صورت می گیرد، افزود: از جمله این دارایی ها می توان به سهام سرمایه گذاری نیرو، گروه سرمایه گذاری مسکن و لامیران اشاره کرد که  بخشی از منابع حاصل از این واگذاری در راستای بهینه سازی و افزایش نقدشوندگی  سبد دارایی های "وتوسم" مصرف خواهد شد و مابقی برای پرداخت سود سهامداران .

به گفته این مقام مسئول هم اکنون "وتوسم"  در شرکت سرمایه گذاری نیرو سهام کنترلی مدیریتی را در اختیار دارد و در شرکت های سرمایه گذاری مسکن و لامیران  یک کرسی هیأت مدیره دارد.

 شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی با سرمایه ۴,۵۰۰ میلیارد ریالی هم اکنون از سبد سهام بورسی و فرابورسی به بهای تمام شده ۸,۵۳۳ میلیارد ریال و ارزش بازاری ۹,۴۰۰ میلیارد ریالی برخوردار است که در بازار سهام به عنوان یک شرکت حقوقی فعال به شمار می آید.


منبع:اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا