بین الملل

پرواز اولین هواپیمای روسیه با موتور داخلی پس از فروپاشی شوروی

هواپیمای ام سی ۲۱ با موتورهای توربوفن پی دی ۱۴ ، اولین هواپیمای مسافربری ساخت روسیه پس از فروپاشی شوروی سابق است که در روز سه شنبه به پرواز در آمد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روسیه برای اولین بار پس از فروپاشی شوروی سابق یک هواپیمای مسافربری جدید با موتور ساخت داخل را در روز سه‌شنبه به پرواز درآورد. این اقدام امیدی است برای احیای صنعت هوانوردی داخلی و به چالش کشیدن بوئینگ و ایرباس.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

هواپیمای ام سی ۲۱ با موتورهای توربوفن پی دی ۱۴ ساخت روسیه از فرودگاه سیبری به پرواز درآمد. این هواپیما اولین بار در ماه مه ۲۰۱۷ پرواز کرده بود ولی با موتورهای آمریکایی.

ام سی ۲۱ ساخت شرکت ایرکوت، بخشی از شرکت یونایتد ایرکرافت است و موتورها توسط شرکت یونایتد انجین ساخته می‌شوند. بیشتر سهام این دو شرکت تحت مالکیت روستک، شرکت دولتی صنایع هواپیمایی و دفاعی روسیه قرار دارد.

شرکت یونایتد ایرکرافت اعلام کرد این هواپیما چندین پرواز آزمایشی انجام داده که یک ساعت و ۲۵ دقیقه طول کشیده است.

اتحاد جماهیر شوروی یک تولیدکننده بزرگ هواپیماهای مسافربری بود که بیشتر در خانه و کشورهای متحد مورد استفاده قرار می‌گرفتند. ولی پس از سقوط کمونیسم، شرکت‌های هواپیمایی بیشتر ناوگان هواپیماهای توپولوف و ایلیوشین را کنار گذاشتند و بوئینگ و ایرباس را جایگزین آنها کردند.

کرملین مخصوصاً از ۲۰۱۴ یعنی از زمان وضع تحریم‌های مالی توسط آمریکا و اتحادیه اروپا در پاسخ به مداخله نظامی روسیه در اوکراین، به دنبال کاهش وابستگی کشور به واردات از غرب بوده است.

انتهای پیام/۳۷

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا