اقتصاد کلان

همتی: با ارز ۴۲۰۰ تومانی، نباید مرغ سی هزار تومان به دست مردم برسد

رییس بانک مرکزی با انتقاد از نحوه اجرای ارز۴۲۰۰ تومانی گفت: با ارز ۴۲۰۰ تومانی نباید مرغ با قیمت سی هزار تومان به دست مردم برسد.

به گزارش آرمان اقتصادی، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره مشکلات ارز ۴۲۰۰ تومانی، اظهار کرد: اگر ارز۴۲۰۰ تومانی را به درستی از مرحله واردات تا رسیدن به دست مصرف کننده توزیع می کردیم، خیلی کمک خوبی به مردم می شد. البته تا حالا هم کمک خوبی کرده  ولی در عمل خوب اجرا نشد. با ارز۴۲۰۰، نباید مرغ  به قیمت ۳۰هزار تومان به دست مردم برسد. بنابراین باید این ارز به گونه ای با تدبیر و اصلاح شود که شوک قیمتی برای مردم ایجاد نکند. مهمترین دغدغه دولت هم همین مسأله است‌. در حال بررسی این موضوع هستیم ولی هنوز نمی توانم نظر دهم که چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی ادامه داد: ما معتقدیم نرخ ارز را بازار تعیین می کند. تجارت و بنیان های اقتصادی در تعیین نرخ ارز تاثیر می گذارند. امیدوارم روند صادرات و شرایط ارزی ما در سال آینده بهتر شود تا بر بازار تاثیر مثبت بگذارد.

همچنین بخوانید

همتی همچنین درباره رسیدگی به بدهی بدهکاران بانکی گفت: موفقیت های خوبی در این زمینه داشته ایم .در چند ماه گذشته ۱۱نفر_گروه در کمیته فرادستگاهی ما مطرح شده اند که مانده بدهی آنها نزدیک به ۹۰هزار میلیارد تومان است. با همکاری خوب قوه قضاییه و ضابطین آنها توانسته ایم بین بیست تا سی درصد این مبلغ را وصول کنیم. 

رییس بانک مرکزی در پایان گفت: برنامه ای برای تغییر در نرخ سود بانکی فعلا نداریم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا