بورسبورس اوراق

شاخص بورس در ارتفاع ۱۴۰۰هزار واحد ماند/افتِ امیدوارکننده

شاخص بورس در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۴هزار واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۴۰۰هزار واحد باقی ماند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۱۳میلیارد و ۴۳۷میلیون سهم و حق‌تقدم به‌‌ارزش ۱۳هزار و ۸۶۶میلیارد تومان در یک میلیون و ۷۱۳ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۴هزار و ۸۷۰واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۳هزار و ۴۵۴واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و معدنی و صنعتی چادرملو با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۳۸۸۸واحد، کل (هموزن) ۴۶۱۹واحد، قیمت (هموزن) ۳۰۲۴واحد، آزاد شناور ۱۸۰۳۷واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به‌ترتیب ۹۱۲۰ و ۳۶۲۸۶واحد افت کردند.

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳میلیارد و ۲۸۴میلیون ورقه به‌ارزش ۱۹هزار و ۰۴۷میلیارد تومان در ۷۶۸هزار نوبت، آیفکس ۳۲واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۹۱۳واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی صنعتی مینو، بانک دی و پتروشیمی تندگویان

 شد و در مقابل شرکت‌های هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، بیمه پاسارگاد و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا