بین الملل

نرخ بیکاری در انگلیس با افزایش بی‌سابقه اخراج‌ها به ۴.۹ درصد رسید

دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد که نرخ بیکاری در این کشور طی سه ماه منتهی به اکتبر ۲۰۲۰ به ۴.۹ درصد افزایش یافته چرا که موارد تعدیل نیرو درپی بحران کرونا و بیماری همه گیر کووید_۱۹ به بالاترین سطح خود رسیده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از شینهوا، دفتر آمار ملی انگلیسONS  روز سه شنبه اعلام کرد که نرخ بیکاری در این کشور طی سه ماه منتهی به اکتبر ۲۰۲۰ به ۴.۹ درصد افزایش یافته چرا که موارد تعدیل نیرو درپی بحران کرونا و بیماری همه گیر کووید_۱۹ به بالاترین سطح خود رسیده است.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

ارقام منتشر شده توسط این سازمان نشان می دهد که حدود ۱.۶۹ میلیون نفر در این دوره سه ماهه بیکار بودند که ۱.۲ درصد بیشتر از سال گذشته بود.

سورن تیرو، رئیس بخش اقتصاد در اتاق های بازرگانی انگلیس گفت: آخرین اطلاعات دفتر آمار ملی تأیید می کند که سایه سنگین ویروس کرونا همچنان روی بازار کار انگلیس وجود دارد.

این در حالی است که داده های آماری انگلیس نشان داد موارد تعدیل نیرو در سراسر این کشور با افزایش بی سابقه ۲۱۷ هزار شغل در دوره سه ماهه مه تا ژوئیه، به رکورد ۳۷۰ هزار شغل رسید.

تیرو در ادامه تأکید کرد که محدودیت های کرونایی سفت و سخت و مشکلات ناشی از پایان کمک های کرونایی دولت به افزایش بی سابقه موارد تعدیل نیرو کمک کرده است.

هاوارد آرچر، مشاور ارشد اقتصادی موسسه EY ITEM Club، که یک گروه پیش بینی وضعیت اقتصاد در انگلیس محسوب می شود، گفت: علی رغم ارقام ضعیف وضعیت کلی اشتغال، این ضعف کمتر از چیزی است که انتظار می رفت.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا